Nie da się ukryć, że stworzenie gry wysokobudżetowej wiąże się, jak sama nazwa wskazuje, z olbrzymimi kosztami. Zazwyczaj. Są jednak pewne wyjątki - jednym z nich jest Gears of War 2. Jej twórcy, studio Epic Games, postanowili ujawnić, ile pieniędzy wydali na stworzenie tego tytułu. Głos w tej sprawie zabrał CEO firmy, Tim Sweeney, podczas prezentacji na High-Performance Graphics 2009.
Gears of War 2 pochłonęło "zaledwie" 12 milionów dolarów. Jest to niewiele w porównaniu z innymi produkcjami podobnego kalibru. W pracach nad grą, które trwały dwa lata, brało udział 60 pracowników - 45 artystów i 15 programistów. Warto dodać, że z półek znikło 5 milionów egzemplarzy od momentu jej wydania, czyli 7 listopada ubiegłego roku. GoW 2 ukazał się wyłącznie na Xboksie 360.45 artystów i 15 programistów przed dwa lata pracowało nad grą Gears of War 2 na Xboksa 360, która rozeszła się w ilości 5 mln egzemplarzy i kosztowała 12 mln dolarów.