Gears of War 2 kosztował zaledwie 12 mln dolarów

Adam Woźny
2009/08/24 09:04

45 artystów i 15 programistów przed dwa lata pracowało nad grą Gears of War 2 na Xboksa 360, która rozeszła się w ilości 5 mln egzemplarzy i kosztowała 12 mln dolarów.

Nie da się ukryć, że stworzenie gry wysokobudżetowej wiąże się, jak sama nazwa wskazuje, z olbrzymimi kosztami. Zazwyczaj. Są jednak pewne wyjątki - jednym z nich jest Gears of War 2. Jej twórcy, studio Epic Games, postanowili ujawnić, ile pieniędzy wydali na stworzenie tego tytułu. Głos w tej sprawie zabrał CEO firmy, Tim Sweeney, podczas prezentacji na High-Performance Graphics 2009. Gears of War 2 kosztował zaledwie 12 mln dolarów

Gears of War 2 pochłonęło "zaledwie" 12 milionów dolarów. Jest to niewiele w porównaniu z innymi produkcjami podobnego kalibru. W pracach nad grą, które trwały dwa lata, brało udział 60 pracowników - 45 artystów i 15 programistów. Warto dodać, że z półek znikło 5 milionów egzemplarzy od momentu jej wydania, czyli 7 listopada ubiegłego roku. GoW 2 ukazał się wyłącznie na Xboksie 360.

GramTV przedstawia:

Komentarze
29
Usunięty
Usunięty
24/08/2009 15:38

Wiedzmin kosztowal ''''tylko'''' 20 milionow zlotych dlatego ze w Polsce mamy utalentowanych programistow ktorzy nie potrzebuja wielkich funduszy aby stworzyc wspaniala gre co nie oznacza ze takie GTA IV jest zla gra:P

Usunięty
Usunięty
24/08/2009 13:43

jak na tą produkcję to całkiem aż tak dużo nie poszło pieniędzy.:)

Usunięty
Usunięty
24/08/2009 12:45
Dnia 24.08.2009 o 12:20, DoomnY napisał:

To, że z ceny końcowej wydawca ma 20-30% jest oczywiste i tu nasuwa mi się kolejna myśl - dlaczego gry dystrybuowane w cyfrowej dystrybucji są w jednakowej cenie, a niekiedy w wyższej co ich sklepowe odpowiedniki? Nie ma kosztów produkcji płytek, pudełek, instrukcji, transportu, marży sprzedawcy

To są drobiazgi ale zamiast nich jest koszt utrzymania serwerów. Nie ma nic za darmo. A ceny niech windują - śmiało. Zobaczymy gdzie jest granica. A jak ją przekroczą to oni będą cierpieć, nie my.




Trwa Wczytywanie