Jak donosi Eurogamer, miliony graczy spędzają obecnie czas w Azeroth zupełnie innym od tego, co początkowo planował Blizzard. World of Warcraft we wczesnym stadium produkcji był bardziej futurystycznym i mroczniejszym MMO.
"We wczesnym okresie WoW-a pewnym członkom zespołu developerskiego bardzo podobał się pomysł umieszczenia akcji w przyszłości Azeroth" - powiedział Chris Metzen, wiceszef ds. kreatywnego developingu Zamieci. "Wojny ludzi z orkami dawno byłyby zakończone, gra byłaby dużo mroczniejsza. Przygotowaliśmy nawet sporo świetnych artów - o czym wie niewielu - ale gdy spojrzeliśmy na to z dystansu, nie czuliśmy potrzebnej więzi. Nie czuliśmy, że to świat Warcrafta" - kontynuował.Blizzard ujawnił wczesny koncept MMO World of Warcraft, nad którym firma długo myślała - gra miała być osadzona w przyszłości Azeroth i postawić na znacznie "cięższy" klimat.