Gracze i petycja o dodanie obsługi gry po LAN-ie w StarCrafcie II

Grzegorz Bonter
2009/06/30 20:54

Blizzard jakiś czas temu ostatecznie przypieczętował decyzję o braku możliwości gry po sieci lokalnej w StarCrafcie II. Teraz gracze chcą zabrać głos.

Jak wiadomo, opcja grania przez LAN spóźniła się na odjazd pociągu o nazwie StarCraft II. Blizzard chce uzależnić od Battle.net-u wszelką wieloosobową rozgrywkę w SCII, ale nieco kłóci się to z interesem części graczy. Ci swoje niezadowolenie postanowili zamanifestować w formie sieciowej petycji. Gracze i petycja o dodanie obsługi gry po LAN-ie w StarCrafcie II

Wśród powodów za pozostawieniem możliwości prowadzenia rozgrywki po sieci lokalnej, które podają twórcy wspomnianej petycji, można znaleźć: tradycję pierwszej części, czynniki ekonomiczne, zmniejszenie piractwa czy samą praktyczność LAN-a.

W chwili pisania artykułu pod petycją zebranych było 4,5 tysiąca podpisów.

GramTV przedstawia:

Komentarze
77
Usunięty
Usunięty
02/07/2009 01:59

Wyciąg z FAQ dotyczącego BN:Does Blizzard Entertainment® allow or support other Battle.net® like or emulation servers? Can I host one of these rogue servers?No. Except as set forth in the next paragraph, Blizzard EntertainmentŽ does not support or condone network play of its games anywhere but Battle.net®. Specifically, you may not host or provide matchmaking services for any of our games or emulate or redirect the communication protocols used by Blizzard EntertainmentŽ in the network feature of its games, through protocol emulation, tunneling, modifying or adding components to the game(s), use of a utility program or any other techniques now known or hereafter developed, for any purpose including, but not limited to network play over the Internet, network play utilizing commercial or non-commercial gaming networks or as part of content aggregation networks without the prior written consent of Blizzard Entertainment®. I jeszcze jedna krótka historia: http://en.wikipedia.org/wiki/Blizzard_v._BnetDMożna się sprzeczać, można to olać i robić wszystko po swojemu, nie zważając na producenta, póki nie będzie całkowicie jasnej regulacji prawnej w tej dziedzinie, takie problemy będą się ciągle pojawiać. A ponieważ emulatory BN, LAN itp. służą przede wszystkim piratom, to dla mnie naturalna i zrozumiała jest postawa Blizzard. Na ich miejscu też jak najlepiej chciałbym zabezpieczyć swój produkt. Skoro uważają, że usunięcie LAN im w tym pomoże, to widać mają trochę racji.

SwenG
Gramowicz
02/07/2009 01:04
Dnia 01.07.2009 o 13:43, GanD napisał:

Nie ma się co bulwersować, taka jest rzeczywistość.

Nikt się nie bulwersuje, ale jak ktoś ma umiejętności to może sobie napisać własnego battleneta chodzącego po lanie i nikt mu tego nie zabroni. To tak jak tworzenie własnych emulatorów Ultimy Online, dopóki nie korzystają z materiałów, których właścicielem jest EA to jakoś nie można w żaden sposób zaatakować autorów. Przykład: RUNUO - www.runuo.com. Z resztą z tego co mi google wypisuje to emulatorów battlenetu też jest na pęczki.

Usunięty
Usunięty
01/07/2009 13:43

Wszystko rozbija się o treść licencji i dozwolony użytek. Jeśli Blizzard nie chce LAN w swojej grze, to taki zapis będzie w licencji i żaden program, nawet nie ingerujący bezpośrednio w kod gry, nie zmieni faktu, że będzie to nielegalne (bo w takiej sytuacji dodanie LAN by łączyć się z innymi obchodząc oficjalne serwery oczywiście wykracza poza granice dozwolonego użytku, a najczęściej służy wiadomo czemu). Sceny modderskie mogą być legalne i nielegalne, zależy czy twórcy gry na to pozwalają.Na czas organizacji oficjalnych turniejów, tak jak pisałem wcześniej, zapewne będą powstawały legalne lokalne serwery albo usługa LAN będzie wpleciona w BN2.0. W pozostałych przypadkach, skoro Blizzard mówi, że LAN ma nie być, to nie będzie. I próby obchodzenia tego będą nielegalne. Nie ma się co bulwersować, taka jest rzeczywistość.




Trwa Wczytywanie