Najpierw była decyzja o podzieleniu procesu tworzenia kolejnych części serii Call of Duty pomiędzy Treyarch i Infinity Ward. W efekcie powstały dwie, niemalże całkowicie odmienne gry. Potem postanowiono Modern Warfare uczynić osobną marką i dlatego MW2 całkowicie pozbyło się "poczucia obowiązku" z nazwy. Niestety, ten ostatni ruch może okazać się strzałem w stopę ze strony Activision.
Firma OTX zajmuje się na co dzień badaniem rynku gier wideo. Za czasów, gdy tytuł kolejnej części Modern Warfare miał dłuższy tytuł, jego rozpoznawalność pośród graczy wynosiła 40%. Po skróceniu nazwy dzieła Infinity Ward, jedynie 20% ankietowanych wiedziało, o jaką grę są pytani. To rodzi spore obawy o spadek sprzedaży.Chyba nikogo zatem nie zdziwi, jeżeli wkrótce Modern Warfare 2 przeprosi się z "Call of Duty" i wróci stary tytuł.