Start Projektu Natal będzie tak duży, jak start nowej konsoli

Piotr Wiejak
2009/06/11 22:54

Microsoft twierdzi, że gdy w sklepach pojawi się Project Natal, to branża odczuje to w podobny sposób, jak gdyby na rynku pojawiła się zupełnie nowa konsola tego giganta.

"Start Natala będzie podobny do startu Xboksa 360" - powiedział serwisowi Kotaku Shane Kim, szef growego oddziału MS odpowiedzialnego za nowe technologie. "Będzie porównywalnie duży. Nie mamy zamiaru po prostu wysłać Natala do sklepu, kiedy hardware i software będą gotowe. Musimy się wcześniej upewnić, że mamy wystarczająco dużo do zaoferowania, a jakość naszej oferty jest wysoka" - zapewnił. Jego firma myśli o tym projekcie, jak gdyby był zupełnie nową konsolą - Natal już na starcie musi mieć świetny line-up dedykowanych mu gier i silną akcję marketingową, żeby osiągnąć sukces. Start Projektu Natal będzie tak duży, jak start nowej konsoli

Warto przytoczyć też ciekawą wypowiedź Kima, która dotyczy przewidywanej grupy docelowej tego produktu - "Nie skupiamy się na obecnych graczach okazjonalnych, ani nawet na właścicielach PS2 którzy jeszcze nie zdecydowali się na kolejną generację. Tu chodzi o 60% domów, w których nie istnieje jeszcze coś takiego, jak konsola do grania". Te 60% to zapewne w temacie Stanów Zjednoczonych...

Dla przypomnienia, jeśli ktoś w czasie targów E3 siedział pod kamieniem - Projekt Natal to nowy pomysł Microsoftu na sterowanie wykorzystujące wykrywanie ruchu. Tyle, że bez żadnego kontrolera i z dodatkiem rozpoznawania mowy - urządzenie MS ma pozwolić na granie wyłącznie przy pomocy ruchów ciała i komend głosowych.

GramTV przedstawia:

Na razie nie wiadomo, kiedy Natal pojawi się w sprzedaży.

Komentarze
82
Usunięty
Usunięty
15/06/2009 18:15
Dnia 12.06.2009 o 21:53, Lordpilot napisał:

Wykłócać się nie zamierzam - bo dla mnie "hardware" konsoli ma znaczenie drugorzędne , jako posiadacz "klocka" nie będę mial cisnienia jeśli sie okaże że PS3 ma "wiekszą moc" :-) Gry sie liczą przede wszystkim, Ps2 było znacznie slabsze od pierwszego Xboxa, a jednak to ta konsola rządziła w poprzedniej generacji :)

Xbox był trochę spóźniony i nie miał takiego dobrego lineupu jak PS2. Szczególnie masy exlusivów.

Dnia 12.06.2009 o 21:53, Lordpilot napisał:

Kilka spraw warto jednak sprostować: - karta graficzna , ktora siedzi w "klocku" jest jednak sporo lepsza od tej w PS3 (i ma już zunifikowane shadery)

Hm... sporo ... Jest szybsza trochę, ale "sporo lepsza" to przesada. Różnica między kartami jest odwzorowaniem różnicy architektur kart graficznych ATI i NVIDII te 3 lata temu. I fakt: zunifikowane shadery są bardziej "flexible" i dają większe możliwości.

Dnia 12.06.2009 o 21:53, Lordpilot napisał:

- nie widzę żeby obecne exclusiwy na PS3 były lepsze pod wzgledem grafiki od tych na 360 (nie wykluczam że tak będzie w przyszłości, choć osobiscie wątpię żeby były to jakieś kolosalne różnice)

Hm a KZ2 (nadchodzący U2)? Hm właściwie na żywo nie miałem okazji porównać. No więc powiedzmy, że są takie same ;P

Dnia 12.06.2009 o 21:53, Lordpilot napisał:

- dosyć często zdarza się że gry "multiplatformowe" wygladaja lepiej na "klocku" w stosunku do PS3 (GTA IV, Fallout 3, Orange Box, BF:Bad Company, CoD:Modern Warfare). Nie są to róznice powalajace (jak chcieliby fanboje), ale są

Pewnie tak bo na Xa programuje się podobnie jak na PC. Ale najlepsze wykorzystanie konsoli pokazuje ex.

Dnia 12.06.2009 o 21:53, Lordpilot napisał:

- i na koniec: łatwość programowania to raczej powoduje że gry z tej samej "serii" są lepsze - czasem nieznacznie, czasem już sporo (PGR 4 jest znacznie ładniejsze od PGR3, GoW 2 w stosunku do GoW 1 również). Na prawdziwy cud zapowiada się "Forza Motorsport 3". Progres graficzny (nie tylko) w stosunku do częsci drugiej jest powalajacy - przy czym gra nadal będzie latać w 60 klatkach. Patrząc na gameplaye trudno mi uwierzyć że klocek to pociagnie :)

No to to co pisałem. Im dłużej platforma poznawana tym lepsze efekty ;)

Dnia 12.06.2009 o 21:53, Lordpilot napisał:

Tak czy siak osobiście wychodzę z założenia że dobry deweloper wyciagnie ze sprzetu naprawdę wiele : 10Turn z klocka, Polyphony z PS3 (nadchodzące GT5 wyglada obłędnie), a kiep spierdoli nawet coś co powinno chodzić bez zarzutu (NFS:Undercover który ssie na każdej platformie,c zy konwersja Dark Messiah na klocka). Oczywiscie cudów nie ma - konsole maja zamknietą architekturę, więc mozna coś wycisnąć do pewnego momentu, później juz sie nie da. IMO

Na pewno nie da się przeskoczyć o generacje używając tego samego HW. Ale coś tam zawsze w tym co jest można poprawić ;) Deweloperzy, którzy tworzą gry multiplatformowe zawsze mają trudniej i muszą się więcej napracować, i niekiedy z braku środków wychodzi to bardzo na niekorzyść gier.

Dnia 12.06.2009 o 21:53, Lordpilot napisał:

- zarówno PS3 jak i 360 mają jeszcze "zapas mocy" ;-)

No tak.Ale wg. mnie PS3 ma trochę więcej ;P

Dnia 12.06.2009 o 21:53, Lordpilot napisał:

Co do wyboru konsoli - naprawdę warto przejrzeć line-up każdej z nich, obadac co wyszło i co wyjdzie i wtedy zdecydować. W końcu to gry powinny decydowac w 90% - reszta to tylko dodatki (choc klocek robi też u mnie za odtwarzacz DVD).

Pewnie. Grafika tak w zasadzie ma drugorzędne znaczenie najważniejsza jest przyjemność z gry.I ta cala dyskusja o grafice nie ma większego sensu, nawet nie wiem kiedy to zeszło na grafe ;)

Usunięty
Usunięty
12/06/2009 22:50

Nic dziwnego, że gdy pojawi się Natal, będzie miało się wrażenie nadejścia nowej konsoli... Jest to w końcu produkt z ogromnym potencjałem, dzięki któremu M$ może zarobić krocie.

Lordpilot
Gramowicz
12/06/2009 21:53

@Namaru,Wykłócać się nie zamierzam - bo dla mnie "hardware" konsoli ma znaczenie drugorzędne , jako posiadacz "klocka" nie będę mial cisnienia jeśli sie okaże że PS3 ma "wiekszą moc" :-) Gry sie liczą przede wszystkim, Ps2 było znacznie slabsze od pierwszego Xboxa, a jednak to ta konsola rządziła w poprzedniej generacji :)Kilka spraw warto jednak sprostować:- karta graficzna , ktora siedzi w "klocku" jest jednak sporo lepsza od tej w PS3 (i ma już zunifikowane shadery)- nie widzę żeby obecne exclusiwy na PS3 były lepsze pod wzgledem grafiki od tych na 360 (nie wykluczam że tak będzie w przyszłości, choć osobiscie wątpię żeby były to jakieś kolosalne różnice)- dosyć często zdarza się że gry "multiplatformowe" wygladaja lepiej na "klocku" w stosunku do PS3 (GTA IV, Fallout 3, Orange Box, BF:Bad Company, CoD:Modern Warfare). Nie są to róznice powalajace (jak chcieliby fanboje), ale są- i na koniec: łatwość programowania to raczej powoduje że gry z tej samej "serii" są lepsze - czasem nieznacznie, czasem już sporo (PGR 4 jest znacznie ładniejsze od PGR3, GoW 2 w stosunku do GoW 1 również). Na prawdziwy cud zapowiada się "Forza Motorsport 3". Progres graficzny (nie tylko) w stosunku do częsci drugiej jest powalajacy - przy czym gra nadal będzie latać w 60 klatkach. Patrząc na gameplaye trudno mi uwierzyć że klocek to pociagnie :)Tak czy siak osobiście wychodzę z założenia że dobry deweloper wyciagnie ze sprzetu naprawdę wiele : 10Turn z klocka, Polyphony z PS3 (nadchodzące GT5 wyglada obłędnie), a kiep spierdoli nawet coś co powinno chodzić bez zarzutu (NFS:Undercover który ssie na każdej platformie,c zy konwersja Dark Messiah na klocka). Oczywiscie cudów nie ma - konsole maja zamknietą architekturę, więc mozna coś wycisnąć do pewnego momentu, później juz sie nie da. IMO - zarówno PS3 jak i 360 mają jeszcze "zapas mocy" ;-)Co do wyboru konsoli - naprawdę warto przejrzeć line-up każdej z nich, obadac co wyszło i co wyjdzie i wtedy zdecydować. W końcu to gry powinny decydowac w 90% - reszta to tylko dodatki (choc klocek robi też u mnie za odtwarzacz DVD).




Trwa Wczytywanie