Newell tłumaczy, dlaczego Xboksowcy są "olewani" i zapewnia o wspieraniu L4D

Grzegorz Bonter
2009/06/11 16:18

Valve zbiera ostatnio cięgi od społeczności graczy. W ostatnim wywiadzie szefowie studia starają się wyjaśnić kilka kwestii.

Liczba członków grupy bojkotującej powstawanie Left 4 Dead 2 wciąż rośnie - obecnie jest to aż 26 tysięcy użytkowników. Tymczasem Gabe Newell i Doug Lombardi udzielili dość interesującego wywiadu serwisowi G4TV. W jednej z odpowiedzi ponownie zapewnili oni o dalszym wspieraniu Left 4 Dead: Newell tłumaczy, dlaczego Xboksowcy są

"Nadal będziemy pracować nad DLC dla Left 4 Dead. Prace nie zostały zawieszone choćby na chwilę. Będziemy wypuszczać uaktualnienia do L4D nawet po premierze L4D2. Nic się nie zmieniło w tej sprawie. Po prostu robimy Left 4 Dead 2 - inne otoczenie, inne postacie i dalej rozwijamy technologie. Więcej sensu ma posiadanie nowych obiektów, przy których można wykorzystać potencjał nowości takich jak AI director 2.0, niż operowanie na istniejących już mapach i dodawanie nowych potworów".

Oprócz tego szefowie Valve zdradzili, dlaczego traktują po macoszemu graczy Xboksowych: "(...) na pecetach możemy zakładać, że ludzie mają wszystko (chodzi uaktualnienia - dop. red.). Dlatego pracujemy nad tym, aby to naprawić. To blokuje nas przed wypuszczaniem większej ilości darmowego DLC, bo nie wiemy ile z pozostałej darmowej zawartości gracze mają zainstalowane. Na Xboksie możesz wymagać od klientów posiadania co najwyżej 8 MB danych. To jest maksimum, które możesz wykorzystać do zmian. Dlatego przy pierwszym uaktualnieniu staramy się znaleźć sposób odpowiedniego tego wykorzystania".

GramTV przedstawia:

Jak widać, blokada darmowej zawartości to czkawka po zabawie Microsoftu w karty pamięci i brak dysku twardego we wszystkich modelach Xboksa 360... oraz wykorzystywanie tych dodatków jako okazji do dodatkowego zarobku.

Więcej informacji znajdziecie w pełnej wersji wywiadu. Poruszono tam takie tematy jak piractwo i przyciąganie nowych graczy (także zatrzymywanie "weteranów") dzięki np. filmikom z cyklu "meet the..." z Team Fortress 2.

Komentarze
24
Usunięty
Usunięty
20/06/2009 16:17

Pełnego wywiadu nie mam nawet zamiaru czytać, bo czasem to takie teksty rzucają że mi się żal robi, do gry nic nie mam może bedzie dobra ale i tak nie zagram, bo sie posiadam xboxa

Usunięty
Usunięty
20/06/2009 16:01
Dnia 12.06.2009 o 14:48, Lamb3rt napisał:

> Mają odrębne studia odpowiadające za te gry. Co z tego, skoro cały nacisk marketingowo-finansowy kładą na studio odpowiedzialne za L4D?

Ty chyba musisz być ich księgowym :P

Usunięty
Usunięty
17/06/2009 17:20

Całego krzyku by nie było, gdyby panowie z Valve poszli po rozum do głowy i wydali L4D2 nie jako 2kę, ale jako dodatek, za ciut niższą cenę - taki chwyt mógłbym zrozumieć, bo obiecywano przed premierą L4D złote góry, a jak na razie DLC było tak duże, że nawet nie zauważyłem kiedy STEAM je pobrał i zainstalował.Obciach panie Newell...




Trwa Wczytywanie