Postęp graficzny w ostatnich latach znacząco przyspieszył, a największe zasługi z pewnością należą się studiu Crytek. Mimo to, tekstury wciąż mają rozdzielczość zbyt małą, aby z bliska nie wyglądać jak plamy pikseli. Kiedy więc możemy spodziewać się tego legendarnego "fotorealizmu"? Swoją prognozą podzielił się w rozmowie z serwisem Gamasutra jeden z czołowych programistów studia Epic, Tim Sweeney.
"Istnieją dwie części tego problemu. Po pierwsze, są przeszkody związane z samą mocą obliczeniową - trzeba przerobić realistyczne oświetlenie z generowanym w czasie rzeczywistym rozproszeniem, idealnie wyrównywane krawędzie oraz statyczne scenerie i ruch wyglądający jak z filmu. Obecnie jesteśmy w jednej tysięcznej drogi do osiągnięcia tego bez ponoszenia jakichkolwiek strat. Z pewnością uda nam się to zrobić za naszego życia - to wynika prawa Moora. Zajmie to około 10-15 lat (...) To trochę straszne - będziemy wtedy w stanie generować realistyczną grafikę".Crysis z pewnością podniósł poprzeczkę, przynajmniej jeżeli chodzi o jakość grafiki. Kiedy jednak przemysł growy dotrze do magicznej stacji "fotorealizm"?