Sweeney z Epic - "Fotorealizm w grach dopiero za 10-15 lat"

Grzegorz Bonter
2009/05/26 10:44

Crysis z pewnością podniósł poprzeczkę, przynajmniej jeżeli chodzi o jakość grafiki. Kiedy jednak przemysł growy dotrze do magicznej stacji "fotorealizm"?

Postęp graficzny w ostatnich latach znacząco przyspieszył, a największe zasługi z pewnością należą się studiu Crytek. Mimo to, tekstury wciąż mają rozdzielczość zbyt małą, aby z bliska nie wyglądać jak plamy pikseli. Kiedy więc możemy spodziewać się tego legendarnego "fotorealizmu"? Swoją prognozą podzielił się w rozmowie z serwisem Gamasutra jeden z czołowych programistów studia Epic, Tim Sweeney. Sweeney z Epic -

"Istnieją dwie części tego problemu. Po pierwsze, są przeszkody związane z samą mocą obliczeniową - trzeba przerobić realistyczne oświetlenie z generowanym w czasie rzeczywistym rozproszeniem, idealnie wyrównywane krawędzie oraz statyczne scenerie i ruch wyglądający jak z filmu. Obecnie jesteśmy w jednej tysięcznej drogi do osiągnięcia tego bez ponoszenia jakichkolwiek strat. Z pewnością uda nam się to zrobić za naszego życia - to wynika prawa Moora. Zajmie to około 10-15 lat (...) To trochę straszne - będziemy wtedy w stanie generować realistyczną grafikę".

Gdy już wszelkie kwestie oświetlenia, pochłaniania energii i wpływ siły Coriolisa na trajektorię fotonów będą rozwiązane, pozostaje jeszcze drugi problem. Paradoksalnie trudniej go rozwiązać niż pierwszy, bowiem dotyczy on wyczulenia percepcji człowieka:

GramTV przedstawia:

"Chodzi o wszystko, co wymaga symulowania ludzkiego zachowania: animacji, poruszania się postaci i jej oddziaływania z innymi. Teraz zachowują się one dość sztucznie w grach. Gry bliskie poziomu prawdziwej sztuki, jak na przykład ostatnie rozszerzenie do Half-Life'a, Gears of War czy to, co robi Bungie. W każdej z nich, ruch postaci jest niezwykle nierealistyczny w porównaniu z prawdziwymi aktorami w prawdziwym filmie ze względu na delikatne niuanse i szczegóły ludzkiego zachowania".

Komentarze
44
Choinix
Gramowicz
31/05/2009 14:16
Dnia 26.05.2009 o 18:38, Thompson napisał:

Gdy gry będą zbyt realistyczne, ludzie będą cierpieć z tego powodu - chociażby wymiotować i miewać nudności po zabiciu wirtualnej postaci.

Oglądając filmy miewasz nudności czy wymiotujesz? Jeżeli tak, to po prostu jesteś słabszy psychicznie - nie każdy jest. :)Fotorealistyczne gry będą interaktywnym filmem a nie odwzorowaniem rzeczywistości. Ludzie będą o tym wiedzieli i dlatego normalny człowiek nie będzie przeżywał zabicia kogoś tak samo jak w rzeczywistości.Pozdro joł, czekam na realistika ;->!

Usunięty
Usunięty
27/05/2009 11:56
Dnia 26.05.2009 o 14:59, Merovingian napisał:

Wedle pana Raymonda Kurzweila koniec rządów prawa Moore''a jest już bardzo blisko, bowiem technologia pędzi do przodu i wciąż przyspiesza. Poza tym wkrótce dojdziemy do granicy, w której układ scalony nie będzie w stanie wykrzesać z siebie więcej. Powinien nastąpić przełom, który następuje co kilkanaście lat - jak wtedy, kiedy tranzystory zastąpiły lampy elektronowe.

No krzemowe tranzystory dojdą do granicy za jakieś 5-6 lat, ale już na horyzoncie majaczą nowe koncepcje i materiały więc może jeszcze trochę nam miłościwy Moore będzie panował ;)

Dnia 26.05.2009 o 14:59, Merovingian napisał:

Optymistyczna wersja zakłada, że do roku 2050 komputer będzie kilkaset razy bardziej wydajny niż ludzki mózg (który nota bene mógłby być znacznie szybszy, niestety informacje przekazywane pomiędzy jednym neuronem a drugim działają z niską prędkością rzędu ~200 obliczeń na sekundę przy tysiącu połączeń (między jednym neuronem a drugim)).

Szybkość jak szybkość, ale ludzki mózg działa mocno specyficznie, człowiek raczej nie będzie w stanie tego skopiować.

Dnia 26.05.2009 o 14:59, Merovingian napisał:

Pytanie tylko: jak to ma się do gier? Ano prawda, superkomputery do komercyjnego użytku nie zostaną wprowadzone zbyt szybko, stawiałbym prędzej na eksperyment w formie filmu animowanego.

Hmm. Sugerujesz, że rewolucyjna technologia pozwalająca na produkcję badzo szybkich komputerów zostanie zbanowana w zastosowaniach cywilnych? No kto wie.

Usunięty
Usunięty
27/05/2009 08:41
Dnia 27.05.2009 o 07:50, kovalinho napisał:

Eee tam, jeżeli każda gra będzie pokroju Crysisa, Far Cry 2, GTA IV to lepszej grafiki mi nie potrzeba. A jak się producenci sprężą to powinni uyskać fotorealizm o wiele wcześniej, chociaż wolałbym aby skupili się bardziej na grywalności

Heh a ciekawe jakie gry będę miały wtedy wymagania , gdy już będzie ten fotorealizm :D




Trwa Wczytywanie