Wolfenstein - szczegóły z pokazu dema!

Grzegorz Bonter
2009/03/31 11:58

Do Internetu trafiły nowe szczegóły dotyczące kontynuacji serii Wolfenstein. Magiczne moce, naziści, śmiercionośne pukawki. Oj sporo tego.

Serwis VG247 opublikował wrażenia z pokazanego im podczas Game Developers Conference dema nowego Wolvensteina. Poznaliśmy przy okazji sporo szczegółów dotyczących samej mechaniki gry. Zatem nie zwlekając... Wolfenstein  - szczegóły z pokazu dema!

Historia przedstawiona w najnowszym Wolfensteinie rozpoczyna się w miejscu, gdzie zakończyło się RtCW, czyli po walce B.J.-a z Heinrichem. Aby urozmaicić nieco świat gry i zabawę, idSoftware wprowadziło trzy frakcje: Resistance, Golden Dawn Scholars i Black Market. Jak nazwa wskazuje, Resistance to rodzaj ruchu oporu, którego przedstawiciele będą wspierali gracza w przemieszczaniu się po mapach. Natomiast Golden Dawn Scholars to swojego rodzaju mistycy, którzy wiedzą co nieco na temat tajemniczej mocy "Veil".

Trzeba w tym miejscu wspomnieć, że "Veil" będzie właściwie kołem napędowym Wolfensteina. Naszym zadaniem jest uniemożliwienie Niemcom przejęcia nad nią pełnej kontroli, ale jednocześnie sami będziemy ją wykorzystywać do walki z nimi. B.J. poskromi magiczne moce za pomocą specjalnego amuletu - dzięki niemu będzie mógł użyć np. "Veil Vision", czyli specjalnego trybu widzenia w którym widać ukrytych nazistów i przedmioty. Co ciekawe, amulet wskaże nam również czułe punkty przeciwników, co powinno ułatwić ich wykończenie. Oczywiście do czasu, aż Niemcy nie nauczą się zakłócać jego działania... Każdą ze specjalnych zdolności można ulepszyć, podobnie zresztą jak i bronie.

Tutaj wracamy do Black Market - to handlarze, u których za znalezione pod drodze złoto i skarby można nabyć lepsze części do pukawek oraz amunicję. A ta potrafi się skończyć i trzeba wam wiedzieć, że wrogowie będą wiedzieć, kiedy to nastąpi. Warto zatem robić zapasy i nie oszczędzać.

Pierwsze potwierdzone lokacje to kościół, wioska i wykopaliska. Podczas prezentacji dema twórcy pokazali pierwszego bossa - Despoiled. We wspomnianych wykopaliskach naziści natrafili na coś, co według VG247 wygląda jak "Gwiezdne Wrota". Gdy gracz rozwali to znalezisko, eksplozja Vail zabija wszystkich przeciwników w pobliżu oprócz jednego. Ocalały wchłania uwolnioną przed chwilą moc i zyskuje nadzwyczajną siłę.

GramTV przedstawia:

Nakręceni? BioSh...Wolfenstein pojawi się w wersji na Windowsa, Linuksa, Xboksa 360 i PlayStation 3 jeszcze tego lata.

Komentarze
39
Kynareth
Gramowicz
29/04/2009 21:42

Mecha-hitlera nie będzie, przynajmniej nie w tej części.Mnie irytuje trochę silnik Dooma 3, bo tak jak w Doomie(na szczęście jednak mniej) modele wyglądają jak posklejane z wieloboków.

Usunięty
Usunięty
28/04/2009 13:46
Dnia 11.04.2009 o 09:41, MisioKGB napisał:

Nie znam się na linuksie, więc pytanko, skoro gra będzie współpracowała z nim współpracowała to opierać się będzie na Open GL 3.0 tak ?

Dokładnie tak. Wszystkie silniki IDTech opierały się na kolejnych wersjach darmowych bibliotek OpenGL. To i dobrze, i źle. Dobrze, bo miło jest widzieć jak propaguje się taką zacną inicjatywę jak darmowe oprogramowanie OpenGL...A źle bo Open GL delikatnie mówiąc SSIE JAK STĄD DO TIMBUKTU.Serio.Te biblioteki nie umywają się do możliwości DX10.1... A wyjście nowych bibliotek OpenGL 3.0 było niejako klapą. Miały obiecywać cuda na kiju, a delikatnie mówiąc nie wyszło. Wersja 3 Opena okazała się rozczarowaniem.Nie wiem co Raven zrobi z tą grą, ale lepiej żeby im wyszło... silniki techID i tak są w trochę dziwnej sytuacji. To w zasadzie niszowa technologia. I nie wygląda to zbyt dobrze. Grafika wygląda dobrze, ale nie jest zbyt detaliczna - niskiej jakości raczej.

Usunięty
Usunięty
26/04/2009 19:04

Każdy kto grał w RtCW wie że Wolfenstein to wspaniała gra.Licze że i tym razem tak będzie.




Trwa Wczytywanie