EA krytycznie o swoich grach

Patryk Purczyński
2009/03/02 10:55

Electronic Arts przyznaje, że zeszły rok nie był zbyt pomyślny dla firmy. Dead Space i Mirror's Edge nie okazały się bowiem takimi hitami, jak przewidywał amerykański gigant.

"Najważniejsze jest to, że nie udało nam się wydać hitów" - powiedział John Pleasants z Electronic Arts, podsumowując końcówkę minionego roku. Nauczony złymi doświadczeniami Pleasants zwraca się ku jakości, a nie ilości. Dlatego właśnie w bieżącym roku całkowita liczba tytułów, których wydawcą będzie EA, zmniejszy się o około 20%. EA krytycznie o swoich grach

"Elektronicy" w zeszłym roku postawili na nowe marki - Dead Space i Mirror's Edge. To właśnie je w głównej mierze obarcza się ciężarem porażki. Oba tytuły nie były bowiem w stanie skutecznie rywalizować z wypróbowanymi markami konkurencji, spośród których na czoło wybija się najnowszy Call of Duty od Activision Blizzard.

Nawet mimo niezadowalających wyników, jakie osiągnęły wyżej wspomniane gry, EA nie zamierza wycofywać się z dalszego inwestowania w te projekty. Najlepszym na to dowodem są prace nad drugą częścią Dead Space'a, o których mówił w zeszłym tygodniu Glenn Schofield z EA Redwood Shores.

GramTV przedstawia:

Komentarze
57
Usunięty
Usunięty
07/03/2009 12:19

O ile Mirror''s Edge nie do końca sprostał oczekiwaniom mediów i graczy, bo po dłużej rozgrywce potrafił być monotonny i cholernie frustrować przez dead''y, tak tego samego o Dead Space powiedzieć nie można. Horror od EA jest doskonałym przykładem "gry idealnej", w której jest wszystkiego tyle, ile powinno być. Moim zdaniem pracownicy nie powinni narzekać na sprzedaż gry - owszem, nie jest ona tak duża jak w przypadku wielkich serii, ale no właśnie - serii. Są to nowe tytuły, więc ich debiut na rynku i tak wypadł dobrze. Inna rzecz, że nie do wszystkich musi dana gra trafić. Wielu sam gatunek - survival horror (w przypadku DS) skutecznie "odstrasza". Ja sam od dłuższego czasu czaje się na Dead Space, ale jeśli znajdę za 99 zł w wersji na PS3, to biorę!

Gregario
Gramowicz
02/03/2009 21:11

ale wystarczyłoby obniżyć ceny gier od EA i na pewno więcej ludzi by się na nie skusiło :]

Usunięty
Usunięty
02/03/2009 19:18

Nowym markom zawsze należy dać czas na wypromowanie się. Szczególnie, jeśli już w prasie cieszą się dużym uznaniem. Przy następnej części te tytuły będą bardziej rozpoznawane. Zwłaszcza, gdy podobnie jak ME są innowacyjne.




Trwa Wczytywanie