Dodatki do F.E.A.R.-a "odstraszyły część fanów"

Patryk Purczyński
2009/01/04 18:03

Dave Matthews ze studia Monolith twierdzi, że rozszerzenia shootera F.E.A.R. odebrały marce pewną część fanów. Jego zdaniem wydarzenia w nich przedstawione są alternatywą dla oryginalnej fabuły.

Wydany w 2005 roku shooter z elementami horroru zatytułowany F.E.A.R. wzbudził bardzo pozytywne reakcje w środowisku graczy. Z nieco mniejszym entuzjazmem powitano zaś dwa dodatki do tego tytułu: Extraction Point i Perseus Mandate. Za ich powstanie nie byli jednak odpowiedzialni autorzy podstawki z Monolith Productions, a ekipa TimeGate Studios. Dodatki do F.E.A.R.-a

Zdaniem Dave'a Matthewsa, projektanta z Monolith, rozszerzenia te, zamiast spopularyzować markę F.E.A.R., odstraszyły część fanów. "TimeGate Studios poprowadziło fabułę drogą, którą my nie zamierzaliśmy podążać. Postrzegamy Extraction Point i Perseus Mandate jako alternatywne uniwersum. Ze względu na ten fakt dodatki nie ograniczają historii, którą my pragnęliśmy opowiedzieć. F.E.A.R. skupiał się wokół Almy, F.E.A.R. 2 skupia się wokół Almy, a my możemy kontynuować opowieść, którą pierwotnie planowaliśmy przedstawić" - powiedział Matthews w jednym z wywiadów.

Przypomnijmy, że dzięki wykupieniu przez Warner Bros. marki F.E.A.R., kontynuacja wydanego w 2005 roku shootera może nosić tytuł F.E.A.R. 2. Jako, że pierwotnie sequel krył się pod nazwą Project Origin, człon ten przeniesiono do podtytułu. Matthews zapewnił, że prace nad wydaniami na wszystkie trzy platformy (PC, PS3, X360) przebiegają równocześnie, a żadne z nich nie jest wersją dominującą. Pojawią się między nimi tylko kosmetyczne różnice. W sklepach gra ukaże się tego samego dnia we wszystkich wydaniach.

GramTV przedstawia:

Źródło:
Komentarze
46
Usunięty
Usunięty
08/01/2009 14:55

Nie miałem okazji zaopatrzyć się w pełną wersję FEAR oraz dodatków, bo nie pozwalał mi na to komputer - z tego co jednak czytałem na temat dodatków, to nie dziwię się, że fanów dodatki zamiast do FEARa zachęcić, odstraszyły. Oceny w pismach branżowych raczej nie były takie, na jakie byśmy się spodziewali - TimeGate Studios mogło się znacznie bardziej postarać. Nadchodząca premiera FEAR 2 zapowiada się gorąco, w końcu "dwójkę" robi studio, które stworzyło "jedynkę", więc gra jest w dobrych rękach. Zobaczymy tylko, jak wypadnie na tle konkurencji ;)

Usunięty
Usunięty
06/01/2009 15:09

Jeżeli jakichś graczy F.E.A.R. odstraszyły dodatki do niego, to moim zdaniem tacy gracze w żadnym wypadku nie mogą nazywać siebie fanami. Dodatki były bardzo dobre i ciężko się do nich o coś konkretnego przyczepić, a jak kogoś odstraszyły jakieś drobne wady, to najwyraźniej z bycia fanem tego tytułu, nie miał zupełnie nic wspólnego. Ja uważam się za zagorzałego fana F.E.A.R. i dodatki jeszcze bardziej mnie utwierdziły w przekonaniu, że jest to jak najbardziej wspaniała gra.

Usunięty
Usunięty
04/01/2009 22:44

Mi tam się dodatki podobały. Były bardziej wymagające niż podstawka.




Trwa Wczytywanie