Sacred 2 - dość oryginalne podejście do walki z piractwem

Grzegorz Bonter
2008/11/08 17:46

Sacred 2 kilka tygodni temu wylądowało w Europie i dopiero teraz okazuje się, że gra ta wykorzystuje dość ciekawy rodzaj zabezpieczeń DRM - przyjazny pożyczaniu.

Jeszcze żadne zabezpieczenie DRM nie oparło się crackerom (no może prawie żadne; lepiej zostawić sobie furtkę :P - dop. Zaitsev). Dlatego też wydawca Sacred 2, firma CDV Software, postanowił nieco inaczej podejść do walki z nielegalnym kopiowaniem gier. Postanowiła wytrącić z ręki piratów przynajmniej jeden argument - "tylko sprawdzam". Sacred 2 - dość oryginalne podejście do walki z piractwem

W jaki sposób? Jeżeli ktoś chce sprawdzić Sacred 2 w akcji, powinien zgłosić się do swojego kumpla/kumpeli z oryginalną grą i... pożyczyć od niego/niej nośnik. Gdy już zainstaluje co trzeba na komputerze, będzie mógł się bawić w świecie stworzonym przez studio Ascaron. Sęk w tym, że na frajdę ma jedynie 24 godziny. Po tym okresie gra się dezaktywuje.

GramTV przedstawia:

Komentarze
26
Usunięty
Usunięty
10/11/2008 15:29

I tak niczemu to nie pomoże...Ot, taki mały chwyt marketingowy na temat ''jakie to nasza gra ma skomplikowane zabezpieczenia''. Cóż, to z wypożyczeniem to niby fajny pomysł, ale on i tak nie zda egzaminu w życiu. Moim zdaniem to studio odpowiedzialne za produkcję gry powinno wydać stosowne demo, tak aby każdy za darmo mógł przetestować daną produkcję. Ostatnio dema producenci robią z co raz mniejszą ochotą, a moim zdaniem wersja testowa to podstawa - jak inaczej zadecydować, że trzeba kupić? Ja nie lubię kupować kota w worku, chociaż wyjątki są - na przykład MGS4 czy GTA IV, ale te gry musiały być genialne i takie są ;)

Usunięty
Usunięty
10/11/2008 11:48
Dnia 09.11.2008 o 10:17, _sahib_ napisał:

> Osobiście uważam,że to dziwny ale dość dobry pomysł. Zawsze jakiś argument odbiera się > piratom. Moim zdaniem właśnie takie innowacje mogą coś zdziałać w tej walce, ponieważ > "zwykłe" choćby nie wiem jak skomplikowane zabezpieczenia, nie dość że utrudniają gre > uczciwym graczom to i tak zazwyczaj są łamane w dość niedługim czasie przez tych "złych";p > Pozdrawiam Takie zabezpieczenia nie odbierają żadnego argumentu. Tak długo jak będą się upierać przy wstawianiu kretyńskiego DRM, które i tak na drugi dzień jest złamane, tak długo DAJĄ piratom argumenty. Przykre, ale prawdziwe.

Zabawne jest to, że praktycznie wszyscy dają się nabierać na szczytne hasła WALKI Z PIRACTWEM. :-DPrawda jest taka, że piratom nowoczesny DRM przeszkadza w niewielkim stopniu, za to ma tę korzyść, że skutecznie pomaga wydawcom udu...ć rynek wtórny. Nie lubimy handlowania używanymi grami, ale przecież nie można głośno o tym powiedzieć. Lepiej dorobić ideologię walki z piractwem.

Usunięty
Usunięty
09/11/2008 16:11
Dnia 08.11.2008 o 23:14, Mr Black napisał:

Genialne zabezpieczenie, nie ma co... A jeśli chcę mieć grę zainstalowaną naraz na kilku komputerach? To co, mam kupować kilka kopii? Bez przesady ludziska, to już jakaś paranoja. Ja rozumiem, trzeba walczyć z piractwem, ale nie tędy droga.

Możesz grę zaaktywować na dwóch komputerach naraz, ale w trybie gry przez internet można grać naraz tylko na jednym z tych komputerów.Po drugie akurat to zabezpieczenie jakie jest w Sacredzie nie instaluje w systemie żadnych dodatkowych aplikacji czy usług. Więc nie wiem o co wszyscy płaczą. DRM DRMem ale to nie jest najgorsze :P




Trwa Wczytywanie