Retrogram - Populous, czyli trudno być bogiem

gram.pl
2008/10/10 18:30
8
0

Kiedy w 1989 roku Peter Molyneux próbował sprzedać swój najnowszy pomysł największym wydawcom, wszyscy oprócz EA przerazili się oryginalnej i niespotykanej dotąd koncepcji. EA wygrała na tej decyzji miliony dolarów, Bullfrog i Molyneux światowy rozgłos. Przed wami historia serii Populous. Zapraszamy!

Retrogram - Populous, czyli trudno być bogiem

Jak mogliście przeczytać w poprzednim felietonie, pierwszym tytułem wykreowanym od podstaw w nowopowstałym studiu Bullfrog była gra Fusion, wydana w 1988 roku. Temu tytułowi, stworzonemu na komputery ATARI ST i Amiga, nie będziemy jednak poświęcać zbyt wiele miejsca, gdyż dużo ważniejszą pozycją był kolejny projekt sympatycznego pana Molyneux i jego ekipy. Nie tylko zresztą ważniejszą. To jeden z tych przypadków, w których bez zbytnich obaw, z czystym sumieniem, użyć można określenia – był grą przełomową. Mowa tu oczywiście o Populous, autorskim projekcie Petera, który przyniósł zasłużoną sławę młodemu studiu, a zarazem stał się dla pomysłodawcy wyznacznikiem niemalże wszystkich jego przyszłych koncepcji.

GramTV przedstawia:

Komentarze
8
Usunięty
Usunięty
01/11/2008 17:51

zagrajcie w multi.Wejdzcie na www.populous3forum.yoyo.pl

Usunięty
Usunięty
11/10/2008 00:59

Hah ja jeszcze mam nawet płytkę oryginalną i to i w wersji na PC i na PSX :)Gra cudo, nigdy nie zapomnę tych dni spędzanych na rzucaniu czarów i nawalaniu się z cudzymi wioskami :)Need remake ASAP :)!

Usunięty
Usunięty
10/10/2008 21:16

Ta gra jest wiecznie żywa - polecam tryb multi!




Trwa Wczytywanie