Wśród wielu ujawnionych wczoraj informacji na temat trzeciej części serii Deus Ex (dzięki brytyjskiemu magazynowi PC Zone), były też takie, które nie wprawiły jej fanów w dobry nastrój. Chodziło między innymi o to, że wspominano o systemie walki opartym nie na statystykach postaci, a umiejętnościach gracza. Eidos postanowił sprostować tę kwestię.
"Deus Ex 3 to RPG. Konkretnie - hybryda gry akcji i RPG-a, dokładnie tak, jak pierwsza część. Mamy system umiejętności, w którym rozwija się postać, bazujący na punktach doświadczenia" - napisał community manager ze studia firmy w Montrealu. Zapowiadane ulepszanie i modyfikowanie broni również znajdzie się w grze."Rozgrywka jest nieliniowa, do celu prowadzi wiele dróg i rozwiązań, gameplay ma silne oparcie w wielowątkowej fabule i konsekwencjach podjętych decyzji" - kontynuował przedstawiciel developera. Zapewnił też, że system ukrywania się, choć ma zmienioną mechaniką, nadal jest jednym z kluczowych rozwiązań, których odpowiednie wykorzystanie zagwarantuje sukces.