Funcom specjalizuje się w produkcji gier z gatunku MMO. Studio to ma na swoim koncie m.in. takie tytuły, jak Anarchy Online czy wydany w tym roku Age of Conan. Pracownicy firmy za każdym razem gdy dochodzi do wielkiej premiery zbierają bezcenne doświadczenia, z których można wyciągnąć wnioski procentujące w przyszłości. Przed Funcomem kolejne wielkie wyzwanie - produkcja gry The Secret World.
Choć na razie próżno szukać jakichkolwiek oficjalnych wieści dotyczących premiery tego projektu, twórcy już teraz mówią, jakie elementy towarzyszące uruchomieniu Age of Conan zaowocują przy okazji wydania TSW. "To, czego moim zdaniem nauczyliśmy się przy premierze Conana to stabilność serwera, kod sieciowy, systemy bilingów i wszystkie tego typu rzeczy" - powiedział Jorgen Tharaldsen w wywiadzie z dziennikarzami serwisu GameSpot.Uruchomienie AoC okazało się dla pracowników Funcomu dobrą szkołą również w zakresie komunikacji i obsługi serwisu dla klientów. "Zaadaptujemy wszystkie te lekcje do The Secret World, oczywiście w nieco zmienionym kształcie" - stwierdził Tharaldsen. Jego zdaniem dzień premiery Age of Conan był w kategoriach działania gry spełnieniem marzeń ekipy Funcomu. Wszystko sprawowało się bez zarzutu, jednak programiści firmy nie zaprzątają już sobie głowy tym sukcesem. Znacznie ważniejsze jest bowiem odpowiednie skupienie się na kolejnych projektach, które - miejmy nadzieję - będą cechowały się najwyższą jakością.