Zaszczyt wygłoszenia mowy otwierającej na Games Convention powierzono szefowi studia Lionhead, Peterowi Molyneux. Motywem przewodnim jego przemówienia była innowacyjność w grach, której tak często, zdaniem wielu, brakuje w kolejnych produkcjach. Także Molyneux uważa wtórność za wielkie zagrożenie, dlatego też zaapelował do twórców gier by ci dbali o innowacyjność.
Mówiąc o nowych pomysłach odniósł się do swego najświeższego dziecka, Fable 2. "Chociaż Fable 2 wydaje się znajome gdy na nie spojrzeć (oczywiście dla tych, którzy grali w część 1.), zawiera zestaw nowych inwencji" - zapewniał Molyneux. "Ma psa, tryb kooperacji, dynamiczny świat..." - wymieniał szef Lionheadu. Zapewniał, że to właśnie te cechy definiują drugą część Fable i dostarczają przeżyć, które gracze chcą przeżywać. A chcą je przeżywać, gdyż nigdy wcześniej nie mieli takiej okazji.Peter Molyneux, twórca Fable 2, wezwał innych producentów do stawiania na innowacyjność w grach. Jego zdaniem tylko w ten sposób można uniknąć stagnacji, w jaką niedawno popadł także przemysł filmowy.