Molyneux o innowacyjności

pepsi
2008/09/18 17:33

Peter Molyneux, twórca Fable 2, wezwał innych producentów do stawiania na innowacyjność w grach. Jego zdaniem tylko w ten sposób można uniknąć stagnacji, w jaką niedawno popadł także przemysł filmowy.

Zaszczyt wygłoszenia mowy otwierającej na Games Convention powierzono szefowi studia Lionhead, Peterowi Molyneux. Motywem przewodnim jego przemówienia była innowacyjność w grach, której tak często, zdaniem wielu, brakuje w kolejnych produkcjach. Także Molyneux uważa wtórność za wielkie zagrożenie, dlatego też zaapelował do twórców gier by ci dbali o innowacyjność. Molyneux o innowacyjności

Mówiąc o nowych pomysłach odniósł się do swego najświeższego dziecka, Fable 2. "Chociaż Fable 2 wydaje się znajome gdy na nie spojrzeć (oczywiście dla tych, którzy grali w część 1.), zawiera zestaw nowych inwencji" - zapewniał Molyneux. "Ma psa, tryb kooperacji, dynamiczny świat..." - wymieniał szef Lionheadu. Zapewniał, że to właśnie te cechy definiują drugą część Fable i dostarczają przeżyć, które gracze chcą przeżywać. A chcą je przeżywać, gdyż nigdy wcześniej nie mieli takiej okazji.

"My jako przemysł, my jako producenci gier, musimy dostarczać gry, których nigdy wcześniej nikt nie miał okazji podziwiać. Jeśli tego nie zrobimy, popadniemy w stagnację i do nikąd nie dojdziemy" - kontynuował Molyneux. Swą wizję oparł na przemyśle filmowym, który jego zdaniem również w pewnym momencie się zatrzymał, jednak po krótkim okresie nikłego rozwoju w kinach ponownie zaczęły się pojawiać interesujące pozycje.

GramTV przedstawia:

"Powinniśmy wymyślać i tworzyć rzeczy, które nigdy wcześniej nie były widziane" - podsumował twórca Fable 2. Trudno się z nim nie zgodzić.

Komentarze
33
Usunięty
Usunięty
22/09/2008 14:45

Peter Molyneux jest jedna z bardzo niewielu ludzi w branży gier , który naprawdę wiec co to znaczy innowacyjność w grach i może się o tym swobodnie wypowiadać nie ośmieszając się przy tym. Wszyscy producenci (no prawie) powinni brać z niego przykład , bo nie jeden producent sprawia wrażenie jakby nie miał pojęcia co to znaczy innowacyjność.

Usunięty
Usunięty
19/09/2008 15:58

Nie wiem czy takiego newsa nie kojarzę, z podobną treścią, chyba na gramie. Wszystko może się już pomylić skoro newsów o panie Molyneux jest tu dużo. W każdym razie dobrze mówi. A jego Fable mi się bardzo podobało. ;)

Usunięty
Usunięty
19/09/2008 13:31
Dnia 18.09.2008 o 22:45, Marco Polo napisał:

" (...) zawiera zestaw nowych inwencji" - zapewniał Molyneux. "Ma psa, tryb kooperacji, dynamiczny świat..." " No tak pies to najważniejsza innowacja w grze, an tyle by wymieniać ją jako pierwszą, na tyle by wymieniać ją w ogóle. Piotrek... buahahahaha

Widzę, że nie wiesz za wiele o tym psie z Fable II. TAK - to największa innowacja, ponieważ jest to próba (po zagraniu zobaczymy czy udana) przeniesienia do gry relacji emocjonalnej między bohaterem/graczem a psem (maskotką/przyjacielem/kundlem do bicia). W zależności od działań mają się one zmieniać odczuwalnie (a nie tylko widok złego/uśmiechniętego chowańca itp.). Ja tam trzymam kciuki za jego projekty.




Trwa Wczytywanie