Firmę Stardock - developera serii Galactic Civilizations, wydawcę gry Sins of the Solar Empire - większość kojarzy pewnie z cyfrową dystrybucją, poważnym podejściem do klienta, częstymi aktualizacjami produktów i nie implementowaniem utrudniających życie zabezpieczeń. Jednym słowem z wszystkim tym, czym powinna się charakteryzować pecetowa gałąź wirtualnej rozrywki. Powinna, ale rynek jest ogromny, a w niektórych przypadkach już nie jest z tym tak różowo. Developer, zdając sobie sprawę z sytuacji, postanowił wziąć sprawy w swoje ręce i stworzył Kartę Praw Gracza Pecetowego, której dziesięć punktów przedstawiamy poniżej.
- Gracze powinni mieć prawo do zwracania gier, które nie działają na ich komputerach i otrzymywania z powrotem wydane na nie pieniądze;
- Gracze powinni mieć prawo do oczekiwania, że gry trafią do sklepów w wersjach ukończonych;
- Gracze powinni mieć prawo do otrzymywania sensownych uaktualnień gier po ich premierze;
- Gracze powinni mieć prawo do wymagania, aby managery instalacji i aktualizacji nie włączały się samodzielnie - i nie były konieczne do włączenia - przed uruchamianiem gier;
- Gracze powinni mieć prawo do oczekiwania, że wymagania minimalne gier oznaczają ich odpowiednie działanie na podanych konfiguracjach;
- Gracze powinni mieć prawo do oczekiwania, że gry nie zainstalują bez ich wiedzy nic potencjalnie niebezpiecznego dla ich komputerów;
- Gracze powinni mieć prawo do ściągnięcia najnowszych wersji gier, za które już raz zapłacili kiedy tylko chcą;
- Gracze powinni mieć prawo to tego, że developerzy i wydawcy nie będą ich traktować jak potencjalnych złodziei;
- Gracze powinni mieć prawo do oczekiwania, że gra w trybie single nie będzie wymagać połączenia z Internetem przed każdym uruchomieniem;
- Gracze powinni mieć prawo do oczekiwania, że raz zainstalowana gra nie będzie wymagać do działania płyty w napędzie.