Plotka: Crysis na X360 jeszcze w tym roku, na PS3 w przyszłym

Renor Mirshann
2008/08/25 21:11

PSU twierdzi, że zna orientacyjne terminy wydań wersji konsolowych Crysisa. Informator serwisu przekazał mu również, że będą one rozszerzone o zawartość Warheada, który trafi na PC we wrześniu. A to nie koniec ciekawych informacji...

Serwis PlayStation Universe twierdzi - powołując się na swojego informatora - że konsolowe wersje FPS-a Crysis są bliżej, niż się może wydawać. Co ciekawe, studio Crytek szykuje ponoć dla nowych platform grę, która połączy w sobie zawartość zarówno "edycji podstawowej", jak i Warheada. Plotka: Crysis na X360 jeszcze w tym roku, na PS3 w przyszłym

Graficzna perełka niemieckiego developera może - według PSU - trafić na Xboksa 360 już pod koniec tego roku, najpóźniej w pierwszym kwartale 2009. Natomiast wersja na PlayStation 3 ma pojawić się nieco później, w pierwszym albo drugim kwartale przyszłego roku.

Brak jednoczesnej premiery ma być wynikiem faktu, że studio tworzy dwie osobne wersje i skupia się na wyciśnięciu wszystkiego z bebechów obu maszyn. Co ciekawe, chętnym na wersję na konsolę Sony dłuższe oczekiwanie mają wynagrodzić tekstury w wyższej rozdzielczości (czyżby syndrom Rage'a?), bardziej wymagająca SI i inne, niesprecyzowane zmiany na lepsze. Czy to prawda, przekonamy się - miejmy nadzieję - już niedługo.

GramTV przedstawia:

Komentarze
82
Usunięty
Usunięty
30/08/2008 00:20

Crytek najpierw zarzekał się i uparcie twierdził że Crysis wyjdzie tylko i wyłącznie na PeCeta , a później jak się okazało że gra jest raczej nie najlepsza i tym samym słabo sprzedała się na tej platformie , nagle Crytek postanowił zrezygnować z tego swojego postanowienia i wydać grę również na konsole. Jakby Crytek odrobinę pomyślał i zrobił naprawdę porządną grę , a nie tylko pokazówkę możliwości nowego silnika graficznego , to by teraz nie musieli ośmieszać się ciągłymi zmianami własnych decyzji.

HiddenNick
Gramowicz
27/08/2008 13:14

Rozdzielczość to nie jest równoznaczna z jakością obrazu. Skalowanie przez konsole, zamiast przez telewizor daje zupełnie inny efekt. Fakt z bliskich odległości będzie miało to znaczenie, ale z dalszych już nie. Tak jak ma to znaczenie w przypadku gdy odpalałeś coś w rozdzielczości 480p na swoim TV z natywnym 720p.

hans_olo
Gramowicz
27/08/2008 10:56
Dnia 27.08.2008 o 10:50, Mr Black napisał:

Dzięki za odpowiedź na pierwsze pytanie. Nadal jednak nie wiadomo o ile zwiększa to (Polygon Culling) wydajność. A to chyba jest najistotniejsze w tym wszystkim.

Z tego co wiem culling jest obsługiwany już przez pierwsze generacje GFów, ale co na to programiści, to nigdy mnie to nie interesowało. Wątpię by był z tego wielki pożytek. Culling zawsze będzie zabierał jakąś moc obliczeniową, bo trzeba obliczyć wektory i do tego nie wszystkie polygony można obsłużyć ze względu na obustronne renderowanie. Wydajność raczej nie zmienia się tak mocno by robić z tego wielkie halo.

Dnia 27.08.2008 o 10:50, Mr Black napisał:

Odnośnie drugiej sprawy - nawet przeskalowany obraz nie będzie miał takiej jakości jak obraz wyświetlany i tworzony od początku w natywnej rozdzielczości telewizora. Nie będzie tak samo szczegółowy (co jest oczywiste), tak samo ostry i wyrazisty. Może i różnice nie będą aż tak bardzo dostrzegalne, jednak z pewnością będą widoczne. Z jakiej odległości tego jeszcze nie wiem. Powiem najwcześniej w przyszłym roku jak już będę miał TV Full HD (zapewne 40 cali lub w tych okolicach). Jednak na pewno wolałbym na takim telewizorze grać w gry w 1080p niż 720p. Bo jednak szczegółowość takiego obrazu jest o niebo wyższa (i żadne skalowanie tu niczego nie zmieni).

Już Ci mówię. Na telewizorze 1080p przeskalowane DVD wygląda marnie nawet z odległości kilku metrów. 720p jest już absolutnie wystarczające, ale różnica z 1080p jest kosmiczna ;].




Trwa Wczytywanie