Od premiery gry Age of Conan w Ameryce Północnej minęło dokładnie 89 dni, w Europie tytuł ten jest z kolei tylko trzy dni mniej. Produkcja Funcomu była zapowiadana jako wielki hit, jako pozycja, która może zbliżyć się do aktualnego lidera gatunku, World of Warcraft. Jak radzi sobie ten głośny tytuł po blisko trzech miesiącach pobytu na rynku?
Pomocna w udzieleniu odpowiedzi na to pytanie będzie garść statystyk dotyczących AoC, którą zaprezentowali przedstawiciele Funcomu. Według ich wyliczeń Hyboria gromadzi wokół siebie 415 tysięcy konsumentów. Do tej grupy zaliczają się subskrybenci oraz gracze zwolnieni z opłat abonamentowych (przysługuje to każdemu użytkownikowi w ciągu pierwszego miesiąca rozgrywki).
Grę dostarczono do sklepów w liczbie 1,2 miliona egzemplarzy, sprzedano zaś 800 tys. sztuk. Takie zainteresowanie AoC pozwoliło Funcomowi na wypracowanie w drugim kwartale bieżącego roku fiskalnego przychodu rzędu 13 milionów dolarów. Prognozy na trzeci kwartał są jeszcze bardziej optymistyczne, a zwiększone przychody mają być efektem przelewów z opłat abonamentowych. Te z kolei, według prognoz ekspertów z Funcomu, zwiększą się dzięki ciągłemu udoskonalaniu produktu.
Za słaby punkt twórcy uważają krótki przeciętny czas gry użytkowników. Przyczyny takiego rezultatu szuka się w wysokiej średniej wieku (29 lat), poszczególnych aspektach gry czy okresie wakacyjnym.
Trwają prace nad wprowadzeniem AoC na potężne rynki azjatyckie (desant na tamtejsze rejony planowany jest na drugą połowę bieżącego roku), z kolei wersja na Xboksa 360 znajduje się obecnie we wczesnej fazie produkcji.
Funcom uważa premierę Age of Conan za największy debiut na rynku MMO od czasu World of Warcraft. A Wy?