Mowa otwierająca QuakeCon 2008 w telegraficznym skrócie

pepsi
2008/08/01 10:35

Otwarcie imprezy QuakeCon 2008 organizowanej rokrocznie przez id Software już za nami, warto więc przyjrzeć się nieco bliżej elementom, którym twórcy Quake'a poświęcili najwięcej uwagi. Oficjalnie potwierdzono powstawanie Dooma 4.

Hilton Anatole Hotel, Dallas w stanie Texas, USA. Właśnie tam rozpoczęła się wczoraj kolejna znacząca impreza branżowa, wewnętrzne wydarzenie id Software kryjące się pod nazwą QuakeCon. Już wczoraj doszło do mowy otwierającej to przedsięwzięcie. Oto najważniejsze elementy, jakie się w niej znalazły.

Katherine Anna Kang przedstawiła Wolfensteina RPG i Dooma II RPG na komórki. Pierwsza z tych gier być może pojawi się jeszcze w tym roku. Kilka minut później John Carmack zaczął zachwycać się możliwościami, jakie jego ekipie stwarza iPhone. Jego zdaniem urządzenie to jest tak zaawansowane technologicznie, że może równać się z Dreamcastem, a jedyną przeszkodą w postawieniu go na jednej półce z konsolami poprzedniej generacji jest pamięć RAM. "iPhone jest potężniejszy od DS-a i PSP razem wziętych" - podkreślał Carmack. Mowa otwierająca QuakeCon 2008 w telegraficznym skrócie

Dużo miejsca poświęcono inicjatywie znanej pod nazwą Quake Live. Carmack ma co prawda spore wątpliwości związane z tworzeniem tego projektu, jednak da się odczuć, że jest on zdeterminowany by uczynić ten tytuł wielkim. W końcu Quake III to ulubione dziecko Carmacka. Pierwotnym założeniem dotyczącym Quake'a Live był brak modów, co wzbudziło spore kontrowersje w środowiskach fanowskich. Okazuje się jednak, że pewne aspekty gry będą ulegały modyfikacjom. Jakie? Tego nie zdradzono. Gdyby Quake Live okazał się sukcesem, Carmack planuje wyjść z podobnym projektem bazującym na Wolfenstein: Enemy Territory. Jest jednak zmartwiony tym, jak Intel odniesie się do nazistów.

GramTV przedstawia:

Podczas mowy otwierającej doszło do równoczesnej prezentacji Rage'a i Dooma 4 przy oficjalnym potwierdzeniu powstawania tego drugiego. Rage będzie chodził z prędkością 60 klatek na sekundę, zaś Doom 4 dwa razy wolniej. Carmack nie chciał zdradzić zbyt wielu szczegółów dotyczących nowo ogłoszonego projektu. Powiedział tylko, że w produkcji tej nie zabraknie tak klasycznych elementów, jak pistolety, krew czy demony. Co ważne, kod jest już gotowy, obecnie poszukiwani są projektanci i osoby zajmujące się elementami fabularnymi. Zwłaszcza stworzenie dobrych projektów w produkcji komercyjnej to zdaniem Carmacka ogromna trudność.

QuakeCon 2008 potrwa do 3 sierpnia bieżącego roku.

Komentarze
35
Usunięty
Usunięty
06/08/2008 19:59
Dnia 03.08.2008 o 17:07, Sebat1 napisał:

W Quake Live niestety nie miałem przyjemności zagrać i może zupełnie nie potrzebnie założyłem z góry że skoro gra jest darmowa to że jest adresowana do wszystkich nie zależnie od tego czy ktoś jest pr0 czy też n00bem w Quaku. Ale jeżeli jest tak jak mówisz i gra jest przeznaczona głównie dla graczy pr0 to mnóstwo osób bardzo szybko się do tej gry zniechęci , bo będzie dla nich zbyt trudna , a tak na logikę to nie powinno być celem producenta który robi darmową grę. Z czasem może się okazać że z np. 10000 potencjalnych graczy po roku zostaną tylko ci pr0 czy dajmy na to 500 , albo i mniej. I ja się pytam jaki jest w tym sens ? A jeszcze takie jedno małe pytanie , czy grałeś w Quake Live ?

Z tego co ostatnio mówił Carmack to on spodziewa się kilkunastu tysięcy graczy, jak dla mnie to jest nie możliwe szczególnie, że gra ma jak na razie sporo błędów. Z 2K ja na jego miejscu byłbym zadowolony. Z tym, że gra jest przeznaczona dla pr0 to nie do końca, ale chodziło mi przede wszystkim o to, że przyjmowana jest ona przez całe community Quake Live jako nowa pozycja turniejowa.AHAGrałem w Quake Live :)

Usunięty
Usunięty
03/08/2008 17:07

W Quake Live niestety nie miałem przyjemności zagrać i może zupełnie nie potrzebnie założyłem z góry że skoro gra jest darmowa to że jest adresowana do wszystkich nie zależnie od tego czy ktoś jest pr0 czy też n00bem w Quaku. Ale jeżeli jest tak jak mówisz i gra jest przeznaczona głównie dla graczy pr0 to mnóstwo osób bardzo szybko się do tej gry zniechęci , bo będzie dla nich zbyt trudna , a tak na logikę to nie powinno być celem producenta który robi darmową grę. Z czasem może się okazać że z np. 10000 potencjalnych graczy po roku zostaną tylko ci pr0 czy dajmy na to 500 , albo i mniej. I ja się pytam jaki jest w tym sens ?A jeszcze takie jedno małe pytanie , czy grałeś w Quake Live ?

Usunięty
Usunięty
02/08/2008 13:09
Dnia 01.08.2008 o 17:05, Sebat1 napisał:

Wolfensteina RPG oraz Dooma II RPG w ogóle mnie nie interesują , ponieważ nawet jakby były to dość dopracowane gry to i tak na mocno ograniczonych komórkach niestety nie będą to zbyt ambitne dzieła. Quake Live też mnie nie zachwyca , będzie to darmowa masówka i próżno będzie szukać w tej grze jakiegoś głębszego sensu , będzie to zwykła rozwałka i do tego mocno uproszczona aby trafić też do niedoświadczonych graczy , a nawet boję się czy w ogóle ta gra będzie miała genialny klimat Quaka. Chociaż ID zawsze robiło przynajmniej bardzo dobrze gry , więc chyba nie ma się o co martwić. Natomiast Rage i Dooma 4 to są gry na które czekam. Rage to murowany przebój , a co do Dooma 4 mam pewne wątpliwości po beznadziejnej trzeciej części , ale wieżę że czwóreczka będzie że tak powiem ''''wypaśna''''. :)

Zacznijmy od tego, że Quake Live nastawiony jest na rozgrywkę multiplayer i tej grze nie trzeba jakiegoś tam klimatu itd bo ona nie będzie posiadała rozbudowanego fabularnie Single Playera. I ja bym tego bezmyślną rozwałką nie nazwał, bo ta gra kierowana jest jeszcze raz przypominam do graczy multiplayer i pod przyszłe turnieje, a także tzw scenę pro. Jeśli dla ciebie to jest bezmyślna rozwałka i mocno uproszczona w dodatku dla niedoświadczonych graczy to polecam zagrać w betę, obecnie trwa zamknięta beta, ale niedługo po QuakeConie ma być otwarta dla wszystkim i polecam zagrać z jakimkolwiek graczem graczem na serverze tak się składa, że obecnie gra wiele osób które grały/grają w największych klanach gamingowych i odnoszą sukcesy na największych turniejach wtedy się przekonasz, że ta gra to nie jest zwykła rozwałka dla niedoświadczonych graczy bo trzeba coś wiedzieć o tej grze, żeby coś ugrać, mieć chociaż w niewielkim stopniu opanowany movement i timing itemów. Jak na razie na etapie bety gra ma jeszcze sporo błędów, a ludzie z ID niby słuchają sugestii graczy na oficjalnym forum gry, ale wciąż brakuje kilku tak podstawowych elementów jak GTV czy kilku bardzo ważnych komend do konsoli i nie ma jeszcze kilku innych zapowiadanych rzeczy takich jak choćby matchmaking. Poza tym wiele, rzeczy jest jeszcze nie zbalansowanych a mimo to odbywa się turniej w tą grę na QuakeConie.Podsumowując,ta gra to na pewno nie będzie tytuł dla niedoświadczonych graczy pozatym gra miała byż noob-friendly a połowy komend jeszcze nie ma. ID musi jeszcze dodać sporo elementów do gry żeby spełnić oczekiwania graczy




Trwa Wczytywanie