Hilton Anatole Hotel, Dallas w stanie Texas, USA. Właśnie tam rozpoczęła się wczoraj kolejna znacząca impreza branżowa, wewnętrzne wydarzenie id Software kryjące się pod nazwą QuakeCon. Już wczoraj doszło do mowy otwierającej to przedsięwzięcie. Oto najważniejsze elementy, jakie się w niej znalazły.
Katherine Anna Kang przedstawiła Wolfensteina RPG i Dooma II RPG na komórki. Pierwsza z tych gier być może pojawi się jeszcze w tym roku. Kilka minut później John Carmack zaczął zachwycać się możliwościami, jakie jego ekipie stwarza iPhone. Jego zdaniem urządzenie to jest tak zaawansowane technologicznie, że może równać się z Dreamcastem, a jedyną przeszkodą w postawieniu go na jednej półce z konsolami poprzedniej generacji jest pamięć RAM. "iPhone jest potężniejszy od DS-a i PSP razem wziętych" - podkreślał Carmack.
Dużo miejsca poświęcono inicjatywie znanej pod nazwą Quake Live. Carmack ma co prawda spore wątpliwości związane z tworzeniem tego projektu, jednak da się odczuć, że jest on zdeterminowany by uczynić ten tytuł wielkim. W końcu Quake III to ulubione dziecko Carmacka. Pierwotnym założeniem dotyczącym Quake'a Live był brak modów, co wzbudziło spore kontrowersje w środowiskach fanowskich. Okazuje się jednak, że pewne aspekty gry będą ulegały modyfikacjom. Jakie? Tego nie zdradzono. Gdyby Quake Live okazał się sukcesem, Carmack planuje wyjść z podobnym projektem bazującym na Wolfenstein: Enemy Territory. Jest jednak zmartwiony tym, jak Intel odniesie się do nazistów.
Podczas mowy otwierającej doszło do równoczesnej prezentacji Rage'a i Dooma 4 przy oficjalnym potwierdzeniu powstawania tego drugiego. Rage będzie chodził z prędkością 60 klatek na sekundę, zaś Doom 4 dwa razy wolniej. Carmack nie chciał zdradzić zbyt wielu szczegółów dotyczących nowo ogłoszonego projektu. Powiedział tylko, że w produkcji tej nie zabraknie tak klasycznych elementów, jak pistolety, krew czy demony. Co ważne, kod jest już gotowy, obecnie poszukiwani są projektanci i osoby zajmujące się elementami fabularnymi. Zwłaszcza stworzenie dobrych projektów w produkcji komercyjnej to zdaniem Carmacka ogromna trudność.
QuakeCon 2008 potrwa do 3 sierpnia bieżącego roku.