Darmowy Xbox Live? Nie ma szans...

Zaitsev
2008/08/01 14:30

Niedawne zniesienie opłat za korzystanie z pecetowego Games for Windows - LIVE. To wyzwoliło w Internecie lawinę spekulacji, czy podobny zabieg zostanie przeprowadzony na Xbox LIVE.

Od jakiegoś czasu użytkownicy systemu Games for Windows - LIVE mogą dowoli grać w obsługiwane przezeń pecetowe tytuły za darmo. Do tych zaliczają się m.in. Gears of War, Warhammer 40k: Dawn of War II czy Lost Planet. Naturalnie ruch ten uruchomił machinę spekulacji, czy przypadkiem Microsoft nie ma również w planach zniesienie opłat za grę po sieci na Xboksie 360? Darmowy Xbox Live? Nie ma szans...

Otóż nie - tę złą wiadomość przynosi sam Chris Satchell, jeden z szefów giganta z Redmond. Wprowadzone w zeszłym tygodniu zmiany miały jedynie na celu poprawienie sytuacji windowsowych produkcji, czyli działanie w ramach akcji "ratujmy pecety jako platformę do gier".

GramTV przedstawia:

Komentarze
55
Usunięty
Usunięty
02/08/2008 16:44

Kto się łudził, że Microsoft zniesie opłaty za XBL? Cudów (chyba) nie ma ;)

Olamagato
Gramowicz
01/08/2008 20:12
Dnia 01.08.2008 o 15:18, Xarodon napisał:

Jak jesteś taki mądry, to załóż serwer dedykowany na średniej klasy kompie i łączu a la Neozdrada dla 16 osób...

Chyba niededykowany, warto rozumieć co oznacza słowo. Na dedykowanym się nie gra.

Dnia 01.08.2008 o 15:18, Xarodon napisał:

Miłego laga no i "grania" oczywiście. Strzelanki od wielu lat jadą na dedykowanych, potężnych serwerach, oferujących niskie pingi, stabilne połączenie i tak dalej.

OK, ale ja tego nie neguję. I nie mówię o połączeniach rzędu 10 klientów lub więcej bo do tego serwer stawiany przez gracza na swoim komputerze z grą kompletnie się nie nadaje.

Dnia 01.08.2008 o 15:18, Xarodon napisał:

Podobnie jest zresztą z grami RPG typu NWN 2.

Na NWN2 gra się po sieci zupełnie dobrze. I nie potrzeba do tego żadnych serwerów dedykowanych bo połączeń masz maks. 8 (tyle ile osób w drużynie).A jeżeli chodzi o persistent world czy MMO, to oczywiście że wymaga to silnych serwerów dedykowanych. Ale za takie musisz już zapłacić jako abonament - chyba, że koszt ukryty jest w cenie gry.

Dnia 01.08.2008 o 15:18, Xarodon napisał:

Serwery dedykowane to rzecz istotna w sieciowym graniu. Kropka.

Istotna jeżeli tego potrzebujesz. W wielu grach na PC nie potrzebujesz i kropka. Żeby sobie polatać nawet w kilka osób na FPS nie potrzebujesz do tego koniecznie łaski kogoś, kto stawia trwały serwer i płaci za połączenia z graczami lub każe płacić za nie sobie.

Dnia 01.08.2008 o 15:18, Xarodon napisał:

To właśnie na konsolach zazwyczaj mamy tylko pokoje do umawiania się/przeglądania gier, a już sam serwer stawia dla innych GRACZ ! I wtedy dopiero zaczyna się komedia, co często można zaobserwować np. w Metal Gear Online.

A co ja napisałem? Czytaj ze zrozumieniem. :P"mogą być za słabe" - i masz wtedy tę Twoją komedię. Na PC, które są po prostu mocniejsze moc przetwarzania na lagi nie wpływa, a jedynie szybkość łącza (konkretnie uploadu).Jeżeli jednak gracz PC postawi serwer w grze (niededykowany) i ma wystarczająco szybkie łącze, to wyrabia się do tylu osób, ile tylko wyrobi komputer tego gracza. Właściciele konsol po prostu nie mają na to szans bo konsola nawet mając nieograniczoną prędkość łącza ma ograniczoną moc przetwarzania. A nie ma jej za wiele i wszystkie egzemplarze mają jej tyle samo.

Dnia 01.08.2008 o 15:18, Xarodon napisał:

Żałuje, że gry konsolowe nie mają dedykowanych serwerów znanych z PC...

Czy aby wszystkie nie mają, to nie wiem. Na zdrowy rozum powinny mieć bo konsola jako serwer sieciowy, to po prostu pomyłka. I co by właściciel konsoli nie wyczyniał, to jej mocy nie zwiększy. Natomiast zmuszanie graczy do płacenia za istnienie tylko laddera (skoro jak mówisz na konsolach jest to powszechne), to zwykłe zdzierstwo.

Olamagato
Gramowicz
01/08/2008 20:12
Dnia 01.08.2008 o 15:18, Xarodon napisał:

Jak jesteś taki mądry, to załóż serwer dedykowany na średniej klasy kompie i łączu a la Neozdrada dla 16 osób...

Chyba niededykowany, warto rozumieć co oznacza słowo. Na dedykowanym się nie gra.

Dnia 01.08.2008 o 15:18, Xarodon napisał:

Miłego laga no i "grania" oczywiście. Strzelanki od wielu lat jadą na dedykowanych, potężnych serwerach, oferujących niskie pingi, stabilne połączenie i tak dalej.

OK, ale ja tego nie neguję. I nie mówię o połączeniach rzędu 10 klientów lub więcej bo do tego serwer stawiany przez gracza na swoim komputerze z grą kompletnie się nie nadaje.

Dnia 01.08.2008 o 15:18, Xarodon napisał:

Podobnie jest zresztą z grami RPG typu NWN 2.

Na NWN2 gra się po sieci zupełnie dobrze. I nie potrzeba do tego żadnych serwerów dedykowanych bo połączeń masz maks. 8 (tyle ile osób w drużynie).A jeżeli chodzi o persistent world czy MMO, to oczywiście że wymaga to silnych serwerów dedykowanych. Ale za takie musisz już zapłacić jako abonament - chyba, że koszt ukryty jest w cenie gry.

Dnia 01.08.2008 o 15:18, Xarodon napisał:

Serwery dedykowane to rzecz istotna w sieciowym graniu. Kropka.

Istotna jeżeli tego potrzebujesz. W wielu grach na PC nie potrzebujesz i kropka. Żeby sobie polatać nawet w kilka osób na FPS nie potrzebujesz do tego koniecznie łaski kogoś, kto stawia trwały serwer i płaci za połączenia z graczami lub każe płacić za nie sobie.

Dnia 01.08.2008 o 15:18, Xarodon napisał:

To właśnie na konsolach zazwyczaj mamy tylko pokoje do umawiania się/przeglądania gier, a już sam serwer stawia dla innych GRACZ ! I wtedy dopiero zaczyna się komedia, co często można zaobserwować np. w Metal Gear Online.

A co ja napisałem? Czytaj ze zrozumieniem. :P"mogą być za słabe" - i masz wtedy tę Twoją komedię. Na PC, które są po prostu mocniejsze moc przetwarzania na lagi nie wpływa, a jedynie szybkość łącza (konkretnie uploadu).Jeżeli jednak gracz PC postawi serwer w grze (niededykowany) i ma wystarczająco szybkie łącze, to wyrabia się do tylu osób, ile tylko wyrobi komputer tego gracza. Właściciele konsol po prostu nie mają na to szans bo konsola nawet mając nieograniczoną prędkość łącza ma ograniczoną moc przetwarzania. A nie ma jej za wiele i wszystkie egzemplarze mają jej tyle samo.

Dnia 01.08.2008 o 15:18, Xarodon napisał:

Żałuje, że gry konsolowe nie mają dedykowanych serwerów znanych z PC...

Czy aby wszystkie nie mają, to nie wiem. Na zdrowy rozum powinny mieć bo konsola jako serwer sieciowy, to po prostu pomyłka. I co by właściciel konsoli nie wyczyniał, to jej mocy nie zwiększy. Natomiast zmuszanie graczy do płacenia za istnienie tylko laddera (skoro jak mówisz na konsolach jest to powszechne), to zwykłe zdzierstwo.




Trwa Wczytywanie