Pierwsze szczegóły dotyczące zapowiedzianego na początku miesiąca FPS-a Crysis Warhead poznaliśmy już jakiś czas temu. Teraz nadeszła pora na kolejną porcję informacji, tym razem pochodzących z czeskiego serwisu branżowego GamesTiscali.
Akcja rozpoczyna się w momencie, kiedy drogi głównego bohatera Crysisa - Nomada, oraz postaci, w którą gracze wcielą się w Warheadzie - Psycho, zostają rozdzielone. Psycho przemierza wyspę znaną z pierwszej części, jednak trafia w zupełnie inne rejony. Kampania w trybie single powinna zająć około 8-10 godzin gry. Co ciekawe, za dialogi odpowiedzialna jest Susanna O'Connor, znana z prac nad BioShockiem.
Główny bohater ponownie zostanie wyposażony w specjalny kostium, który tym razem będzie oferował nowe funkcje. Mają one zostać ujawnione w przyszłości, a sami twórcy zapowiadają sporą niespodziankę w tej kwestii. W Warheadzie pojawią się co najmniej dwa nowe rodzaje broni - wyrzutnia granatów i podwójny SMG, jak również niespotykane dotąd pojazdy. Twórcy planują wprowadzenie jeszcze większych usprawnień w kwestii sztucznej inteligencji. Zapowiadane jest też odejście od liniowości ku nieco bardziej kreatywnej formie rozgrywki.
Jest wreszcie dobra informacja dla właścicieli nieco słabszych komputerów. Kod Warheada ma zostać nieco lepiej zoptymalizowany, dzięki czemu tytuł ten zadziała nawet na gorszym sprzęcie. Ponadto obsługa bibliotek DirectX10 nie będzie wymagana do uruchomienia gry w najwyższej rozdzielczości i z wykorzystaniem wszystkich detali.
Twórcy podkreślają, że Warhead nie będzie dodatkiem do Crysisa, a zupełnie samodzielnym tytułem. Ma on ukazać się już tej jesieni wyłącznie na komputerach osobistych.