Crytek o multiplatformowości swoich dzieł

pepsi
2008/06/09 15:21

Wszystkie nowe produkcje studia Crytek będą multiplatformowe - zapewnił menedżer do spraw biznesowych w ekipie twórców Crysisa, Harald Seeley. Zamieszanie powstało po tym, jak kontynuacja słynnego FPS-a, Warhead, została ogłoszona jako pecetowy exclusive.

Niedawno informowaliśmy Was, że Cevat Yerli, szef studia Crytek, ogłosił zakończenie polityki produkowania pecetowych exclusive'ów przez swoją ekipę. Konsternację (szczególnie w środowiskach konsolowców) wywołała zapowiedź kontynuacji Crysisa - Warheada, który ma trafić wyłącznie na komputery osobiste. Zamieszanie to wyjaśniał Harald Seeley. Crytek o multiplatformowości swoich dzieł

"Kiedy Cevat powiedział, że nie będziemy już produkować pecetowych exclusive'ów, odnosił się do wszystkich projektów, które zaczniemy tworzyć w przyszłości. Oczywiście Warhead był produkowany już od pewnego czasu, a my nie mieliśmy w zamiarze zawieść naszych wiernych pecetowych fanów. Po ostrożnych rozważaniach podjęliśmy więc decyzję o kontynuowaniu polityki wspierania platformy PC marką Crysis" - powiedział Seeley.

Na koniec menedżer do spraw biznesowych raz jeszcze podkreślił, że wszystkie nowe produkcje studia Crytek trafią na konsole. Dodał też, że poczyniono już pewne kroki w zakresie optymalizacji silnika CryEngine 2 do możliwości oferowanych przez poszczególne platformy. Programistów czeka jednak jeszcze dużo pracy w omawianym zakresie.

GramTV przedstawia:

Komentarze
28
Usunięty
Usunięty
09/06/2008 20:32
Dnia 09.06.2008 o 16:25, hammerdead napisał:

lol ,ale wy jesteście po***ani przecież wiadomo że na takim PS3 gra będzie świetnie wyglądać przecież nie będą okrajać gry jak nośnik blu-ray może pomieścić do 200GB danych więc śmieszą mnie wasze głupie wypowiedzi typu:

Po przeczytaniu tego posta zastanawiam się czy czasem zamiast mózgu sam nie masz blu-ray''a... W końcu po co jakieś procki i GPU, skoro Ty starasz się udowodnić, że bez przetwarzania danych/myślenia da się żyć...Po pierwsze to nawet jakby ten blu-ray miał 100 TB, a PS3 dalej miałoby takie CPU i GPU, to nic by nie zmieniło, a po drugie nie mają nawet najmniejszego porównania z PCowymi dyskami twardymi. Za 40 zł dostaniesz 1 płytę blu-ray R (czyli do jednego nagrania) i to tą 25 GB, a za 230 zł masz 500 GB HDD, na którym rzecz jasna możesz mieć różne dane i setki razy nadpisywać co innego. W przypadku BRR cena za 1 GB wynosi ok. 1,6 zł, a w przypadku standardowego HDD cena za 1 GB wynosi 0,44 zł, czyli ponad 3,5 raza taniej, a przecież do tego dochodzi łatwość zapisu, wielokrotny zapis, nieporównywalnie szybszy odczyt danych i masa innych.Co mi po 25-50 GB (taa, plotki o 200 GB BR też słyszałem już w 2006 i jak do tej pory nic się nie zmienia w tej sprawie), skoro gdyby gra tego wymagała to może na PC zajmować kilkaset GB? Jeżeli natomiast spojrzysz na hardware i poczytasz sobie do czego są CPU i GPU, to dowiesz się dlaczego na konsolach masz gorszą grafikę i rozdzielczość. Pewnie i tak wersje gier Cryteka na PS3 będą na ostatnim miejscu pod względem grafiki, zresztą można do tego dojść patrząc także na wiele innych multiplatformowych tytułów.

Dnia 09.06.2008 o 16:25, hammerdead napisał:

"na konsolach grafa będzie gorsza niż na PC" robicie z siebie idiotów...

Właśnie udowodniłem, że to Ty z siebie robisz idiotę...P.S. Ten nick też pewnie znikąd się nie wziął, hammer+head to chyba niezbyt miłe połączenie, a do tego jakie fatalne skutki w mózgu może wywołać :O.destro177

Dnia 09.06.2008 o 16:25, hammerdead napisał:

A wiesz że konsole nie mają systemu operacyjnego do uciągnięcia (przynajmniej nie tak ciężkiego jak Windows > plus wszystkie antywiry i inne badziewia chodzące w tle), więc procesor ma więcej czasu na obliczenia w samej > grze? Poza tym gra może być lepiej zoptymalizowana pod ten jeden układ graficzny (na który narzekasz), podczas gdy na kompie masz dziesiątki układów, a do tego setki jak nie tysiące kombinacji sprzętowych w stylu > proc+pamięć+grafa. Ciężko spotkać dwa takie same kompy. Po to na kompach są ustawienia detali. Myślę że > pomimo sam układ graficzny jest porównywalny do jakiegoś z kompa, to na konsoli można z niego wycisnąć wiele więcej.

Trochę racji masz i trochę nie masz ;). Z programami nie masz racji (pomijając skrajne przypadki i naiwne osoby, które klikają w migające reklamy z trojanami), bo możesz sprawdzić ile wszystkie wykorzystują mocy procka, a przecież jak grasz to chyba nie renderujesz filmów w tle, no nie? Natomiast na obecnych konsolach "system operacyjny" zżera znacznie więcej mocy niż kiedyś, na takim PS3 przecież 1 z ośmiu SPE jest przeznaczony tylko i wyłącznie dla systemu, co stanowi 1/7 całej mocy obliczeniowej CPU PS3 (bo jeden SPE jest wyłączony na wypadek uszkodzenia innego), to chyba nie jest to samo co było w PS1 i PS2 ;) i mówię o porównaniu stosunku wykorzystania mocy, a nie o surowym porównaniu wykorzystania mocy obliczeniowej rzecz jasna.Z drugiej strony masz trochę racji z tymi kombinacjami sprzętu na PC i jednym ustawieniu na konsoli. Chociaż z tymi różnicami w konfiguracjach znowu tak strasznie nie jest, mimo ogromnej ilości możliwości kombinacji, ale jednak łatwiej optymalizować jak się ma tylko jeden sprzęt i tu masz rację. Jednak obecnie daje to przewagę jedynie na początku, bo jak to się mówi "z pustego i Salomon nie naleje", czyli jeżeli ma się do czynienia z kilka-kilkanaście naście razy mocniejszym hardware już rok po premierze PS3 (które ma 10 lat ponoć wytrwać) i już nie daje się tego przeskoczyć, to znacznej poprawy już nie będzie. W końcu gdyby sama optymalizacja takie cuda czyniła, to do tej pory wśród konsol królowałby NES ;).

destro177
Gramowicz
09/06/2008 17:42
Dnia 09.06.2008 o 17:10, gogowitczak napisał:

A w ogóle to nie od rozmiaru zależy grafika, ale od sprzętu. Konsole są ograniczone, tam w ogóle nie ma czegoś takiego jak opcje graficzne, że ustawiasz detale etc. np. PS3 ma teraz kartę graficzna mocą porównywalną do 6800Ultra w trybie SLI (2x 6800 Ultra) lub do jednej 7900GTX. Dlatego twórcy muszą zoptymalizować grę, by działała płynnie właśnie pod tym sprzętem, co będzie wymagało osłabienia grafiki (skoro crysis płynnie ciągnie na wysokich dopiero przy 8800GT 512 MB DDR3

A wiesz że konsole nie mają systemu operacyjnego do uciągnięcia (przynajmniej nie tak ciężkiego jak Windows plus wszystkie antywiry i inne badziewia chodzące w tle), więc procesor ma więcej czasu na obliczenia w samej grze? Poza tym gra może być lepiej zoptymalizowana pod ten jeden układ graficzny (na który narzekasz), podczas gdy na kompie masz dziesiątki układów, a do tego setki jak nie tysiące kombinacji sprzętowych w stylu proc+pamięć+grafa. Ciężko spotkać dwa takie same kompy. Po to na kompach są ustawienia detali. Myślę że pomimo sam układ graficzny jest porównywalny do jakiegoś z kompa, to na konsoli można z niego wycisnąć wiele więcej.Nie, nie jestem fanboyem, gram na kompie i na konsoli:)Edit: co do posta na którego odpowiadałeś to się z Tobą zgadzam, co ma nośnik do grafy? No chyba że jest mowa o dyskietce 3,5 cala, czy ile one tam kiedyś miały:D

Usunięty
Usunięty
09/06/2008 17:10
Dnia 09.06.2008 o 16:25, hammerdead napisał:

lol ,ale wy jesteście po***ani przecież wiadomo że na takim PS3 gra będzie świetnie wyglądać przecież nie będą okrajać gry jak nośnik blu-ray może pomieścić do 200GB danych więc śmieszą mnie wasze głupie wypowiedzi typu:

hahahaha już sie dawno tak nie uśmiałem :D. Polecam najpierw trochę posiedzieć na wiki a później pisać komentarze na dany temat ;). BD może pomieścić 25 GB, a w wersji dwuwarstwowej 50 GB. Oczywiście jest to tylko teoria, w praktyce można zmieścić chyba 23 i 45-46 GB.A w ogóle to nie od rozmiaru zależy grafika, ale od sprzętu. Konsole są ograniczone, tam w ogóle nie ma czegoś takiego jak opcje graficzne, że ustawiasz detale etc. np. PS3 ma teraz kartę graficzna mocą porównywalną do 6800Ultra w trybie SLI (2x 6800 Ultra) lub do jednej 7900GTX. Dlatego twórcy muszą zoptymalizować grę, by działała płynnie właśnie pod tym sprzętem, co będzie wymagało osłabienia grafiki (skoro crysis płynnie ciągnie na wysokich dopiero przy 8800GT 512 MB DDR3

Dnia 09.06.2008 o 16:25, hammerdead napisał:

"na konsolach grafa będzie gorsza niż na PC" robicie z siebie idiotów...

W tej chwili to chyba Ty zrobiłeś z siebie idiotę ;)




Trwa Wczytywanie