Red Alert 3 - pogłoski potwierdzone przez EA

Zaitsev
2008/06/05 16:39

Niestety, ale wczorajszy czarny scenariusz się spełnił - Red Alert 3 nie zawita tej jesieni na PlayStation 3. Studio Electronic Arts Los Angeles wszystkie środki wkłada w produkcję tej gry na PC i Xboksa 360.

Wczoraj wieczorem informowaliśmy, że pod znakiem zapytania stoi wypuszczenie przez Electronic Arts gry Red Alert 3 na PS3. Dziś rano przedstawicielka tego wydawcy powstrzymała się od komentowania sprawy, jednak teraz już oficjalnie EA przyznaje, że RA3 na konsoli Sony się nie pojawi. Red Alert 3 - pogłoski potwierdzone przez EA

"Produkcja gry Red Alert 3 na PS3 została na razie wstrzymana. Studio Electronic Arts w Los Angeles koncentruje się teraz na rozwoju gry na platformy PC i X360, premiera obu wersji będzie miała miejsce jesienią tego roku.
PlayStation 3 to wspaniała platforma, która świetnie będzie pasowała gier do strategicznych - w przyszłości"
.

Trzeba przypomnieć, że jeżeli gra Red Alert 3 jednak pojawiłaby się na PlayStation 3, to byłaby pierwszą strategią Electronic Arts, na tę konsolę. Wcześniejsze Command & Conquer 3 i Władca Pierścieni: Bitwa o Śródziemie były również wydane tylko na peceta i Xboksa 360. Może kolejny tytuł przełamie tę "blokadę"?

GramTV przedstawia:

Komentarze
36
Usunięty
Usunięty
19/06/2008 21:09
Dnia 18.06.2008 o 14:04, hans olo napisał:

Zastosowanie Cella w raytracingu nie jest tak różowe jak Ci sie wydaje.

Nie wydaje mi się, że jest "bardzo różowe" chodziło tylko o pokazanie jednego z zastosowań do jakiego Cella można użyć, poza jego pracją jako zwykłej jednostki głównej.

Dnia 18.06.2008 o 14:04, hans olo napisał:

Nvidia CUDA kładzie go na łopatki.

Przejrzałem ten dokument i tak:1. "With this design CUDA is not a practical way to implement a ray-tracer. The 16K shared memory restriction makes realistic world models impractical." Dobra by była jakaś pełniejsza implementacja.2. G80 "zjada" znacznie więcej prądu niż Cell i jest znacznie droższy (to w zastosowaniach przemysłowych).

hans_olo
Gramowicz
18/06/2008 14:04

Zastosowanie Cella w raytracingu nie jest tak różowe jak Ci sie wydaje. Nvidia CUDA kładzie go na łopatki. http://eric_rollins.home.mindspring.com/ray/cuda.htmlOczywiście w obu przypadkach daleko tutaj do zastosowania raytracingu w jakiejkolwiek grze, bo procki ledwie radzą sobie z kilkoma kulkami i jednym źródłem światła ;]. Jednak widać ponad dwukrotną przewagę jednego GPGPU nad 6 SPU w Cellu.I co tu dużo nie mówić, GPGPU zdobywa coraz większe uznanie w małych i duzych superkomputerach. Modularne komputery z nawet 4 kartami graficznymi na każdej płycie głównej już grzeją szafy na wielu uczelniach Świata.

Usunięty
Usunięty
18/06/2008 13:37
Dnia 17.06.2008 o 21:08, ROTFL napisał:

Prerender? Tak możesz powiedzieć o wszystkim... Jakiś dowód?

Dowód jest taki, że zamieszczający nie napisał, że był to realtime ;)

Dnia 17.06.2008 o 21:08, ROTFL napisał:

natomiast to co wygenerowało 14 Cellów mogłogby być jedynie wycinkiem normalnej gry, gdyby zrobić na tych 14 cellach grę wyścigową w ray tracingu to ta moc musiałaby zostać rozdzielona na wiele innych samochodów, trasę, szybko zmieniające się oświetlenie poruszających się pojazdów itd.

Tylko, że w przypadku ray-tracingu skomplikowanie sceny nie ma takiego dużego znaczenia jak w grafice rastrowej, większe znaczenie ma rozdzielczość.>Jednakt nawet w takiej

Dnia 17.06.2008 o 21:08, ROTFL napisał:

malutkiej formie wygląda gorzej niż praktycznie każda obecna gra wyścigowa.

Nie przesadzałbym ;) W normalnych grach wyścigowych samochody nie mają po 300000 trójkątów.

Dnia 17.06.2008 o 21:08, ROTFL napisał:

Słyszałem ten sam tekst wielokrotnie: "równają w dół, bo jest multi"; oczywiście jest w tym sporo prawdy, tylko skąd domniemanie że to właśnie PS3 nie jest tym dołem? gdyby twoja teoria była prawdziwa to pomiędzy multiplatami a exclusive''ami PS3 byłaby przepaść, a jak jest w rzeczywistości? Nadal jedną z najlepiej wyglądających gier na PS3 jest multiplatformowy CoD4, Haze śmiga w rozdzielczości nawet nie HD Ready, nawet nie tzw. sub-HD, ale w SD!

CoD4 to faktycznie dobry port, ale to raczej wyjątek potwierdzający regułę (a raczej przyjmując rozkład normalny jakości gier jest to gra znacznie powyżej średniej).

Dnia 17.06.2008 o 21:08, ROTFL napisał:

która tak naprawdę do niczego się nie przydaje, bo w porównaniu nawet z RSXem jest ok. 9 razy słabsza..., a do tego musi pracować jako CPU, bo jest tylko jeden w PS3.

No ale już 3 raz Ci to piszę porównujesz czystą moc obliczeniową karty graficznej, której (w olbrzymim stopniu) nie da się spożytkować do niczego innego niż renderowania obrazu.

Dnia 17.06.2008 o 21:08, ROTFL napisał:

Słyszałem o tworzonym przez IBM kompie z Cellami, tyle że jakie oni mają wyjście? Wydali z Sony 200 mln $ na opracowanie Cella, czyli 10 razy tyle ile kosztuje opracowanie przez Intel czy Nvidię całkowicie nowej serii procków czy kart?

Bo Cell to coś więcej niż zwykły procek czy GPU, i nie jest prostym rozwinięciem starego produktu, ale czymś opracowanym praktycznie od zera, nic zatem dziwnego, że jego opracowanie było droższe.

Dnia 17.06.2008 o 21:08, ROTFL napisał:

Muszą sami takiego kompa tworzyć, bo jakoś nikt inny w Cellu potencjału nie dostrzega. Sprawdź w necie ile z najszybszych superkomputerów Świata śmiga na prockach Intela i AMD, a ile na IBM (w pierwszej 500 Intel i AMD mają ok. 480 swoich superkompów, co i tak nie oznacza że reszta należy do IBM...).

Cell jest nowy, zobaczymy jak sytuacja będzie wyglądać za parę (parenaście) lat.Btw. ale i tak większość tych komputerów wyprodukował IBM ;)

Dnia 17.06.2008 o 21:08, ROTFL napisał:

Co do tego, że MS sam nie opracowywał nowego sprzętu to moim zdaniem był strzał w 10, bo po cholerę wydawać krocie, żeby stworzyć coś co i tak nie ma szans ze sprzętem tworzonym, rozwijanym i ulepszanym bez przerwy przez PCowych liderów?

IBM też jest komputerowym liderem.

Dnia 17.06.2008 o 21:08, ROTFL napisał:

Po co każdy ma sam sobie szyć buty, skoro ktoś kto szyje je codziennie zrobi to znacznie szybciej, taniej i lepiej?

Tylko Sony nie szyło ich samodzielnie to raz. Dwa Sony to firma produkująca głównie sprzęt więc mają doświadczenie.




Trwa Wczytywanie