Age of Conan - wielki debiut

pepsi
2008/05/22 21:02

Dzisiaj w Europie zadebiutowała mocno oczekiwana gra MMORPG - Age of Conan! Wszystkie europejskie serwery działają a my zapraszamy do zapoznania się z naszym podsumowaniem, czego po Age of Conan można się spodziewać.

Conan Cymeryjczyk, po objęciu tronu Aquilonii, wprowadził niezwykle twarde rządy, co nie odpowiada wszystkim obywatelom. Bunty są jednak krwawo tłumione, dlatego bez wahania można powiedzieć, że dla mieszkańców Aquilonii nastały ciężkie czasy. Każdy, kto chce godnie żyć, musi wziąć los (i broń) w swoje ręce. Age of Conan - wielki debiut

Rzeczywistość umiejscowiona w świecie stworzonym przez Roberta E. Howarda to z pewnością gratka dla wielu graczy. Dzięki najnowszej produkcji Funcomu, zatytułowanej Age of Conan, będzie można przenieść się do Hyborii i zasmakować ciężkiego, acz nie pozbawionego uroku (i wielu krwawych walk) życia. Twórcy starali się wprowadzić nową jakość do lekko już skostniałego systemu gier MMO. Główną zmianą jest przemodelowany system walki, który w dużej mierze opiera się na umijętnym wyprowadzaniu serii combosów. Z innych atrakcji, Funcom oferuje rozbudowany system PvP z możliwością budowania i obrony miast (element ten nie występuje chociażby w World of Warcraft, aktualnym liderze na rynku MMO).

Wcześniejsze zapowiedzi ekipy Funcomu wskazują, że do osiągnięcia najwyższego, 80. poziomu rozwoju, potrzeba będzie około 250 godzin gry, co gwarantuje niezwykle długi czas zabawy. Hyboria na pewno będzie krainą popularną - już beta-testy AoC wzbudziły ogromne zainteresowanie wśród fanów elektronicznej rozrywki. Niemałym zaskoczeniem okazała się akcja przedpremierowego zamawiania gry. Okazało się, że zainteresowanie grą przerosło założenia Funcom'u i niestety wydawca nie zdoła dostarczyć pożądanej liczby kopii do niektórych sklepów. Zapowiedziano jednak doprodukcję w celu realizacji wszystkich zamówień. Ogłoszono też pełną gotowość w kwestii działania serwerów.

Jeżeli chcecie bliżej przyjrzeć się grze Age of Conan, redakcja gram.pl zadbała o odpowiednie doinformowanie wszystkich zainteresowanych. Polecamy lekturę zapowiedzi, a przede wszystkim - rzut okiem na obszerny i wyczerpujący test wersji beta, która przyciągnęła rekordową liczbę testerów w historii gatunku MMO. Co więcej, do kolektywu serwisu gram.pl dołączyła strona poświęcona właśnie Age of Conan. Serdecznie zapraszamy do jej odwiedzenia.

Age of Conan to produkcja tworzona przez zespół programistów z ogromnym doświadczeniem w dziedzinie MMO. Funcom odpowiada za legendarną grę Anarchy Online, której rozszerzenia ukazywały się przez 5 lat od premiery podstawowej wersji. W dorobku Funcomu znajduje się też ciepło przyjęty Dreamfall: The Longest Journey, a już teraz studio planuje prace nad kolejnym projektem z gatunku MMO, The Secret World.

Przypominamy też, że polski wydawca gry, CD Projekt, pracuje nad rodzimą wersją językową i serwerami. Zostaną one uruchomione w drugiej połowie bieżącego roku. Więcej możecie dowiedzieć się z filmiku prezentującego wypowiedzi członków ekipy CD Projektu.

GramTV przedstawia:

Get Adobe Flash player

Premiera Age of Conan to wielkie wydarzenie nie tylko dla gatunku MMO, ale i dla całego przemysłu gier komputerowych.

Komentarze
23
Usunięty
Usunięty
23/05/2008 10:39

Yeahhhh!!!, nareszcie trzymam w łapkach cieplutki egzemplarz, i to na dodatek z mamutem (dzięki GAME :)).Cholera najgorsze jest to że muszę iść do pracy :/

Usunięty
Usunięty
23/05/2008 10:25

Na plus fajna grafa choć nie tak dużo lepsza niż w LOTRO. System walki też na plus choć miedzy bogiem a prawdą zastosowany system nie różni się wiele od strony programistycznej od tych tradycyjnych. Na plus zona startowa, nocny quest solo plus naprawdę sporo questów, z których przynajmniej część pomysłowo zrobiona. Podsumowując - fajnie się te moby tłucze.Na minus. Fatalny GUI. Fatalny chat. Kiepski system wyszukiwania ludzi do grupy. Nędzne opcje zarządzania gildią, bez możliwości dowolnego nadawania uprawnień oraz masy innych elementów. Tragicznie (do przesady)mała przestrzeń w plecaku - znak charakterystyczny bardziej popularnych zon - tony niepozbieranego lootu. Nieczytelny interfejs grupy i rajdu, który jest ekstremalnie niewygodny dla healerów/bufferów/debufferów. Tragicznie szybki levelling. Gość w mojej gildii wziął sobie urlop z roboty i gra ostro od piątku co dało mu 50 level. Nie był w becie więc wiele rzeczy zabrało mu więcej czasu. Oceniam, że w chwili obecnej bez exploitów można mieć z 60 level jeśli grało się w betę. Zbieranie surowców oparte na specjalnych zonach do tego celu i fixed nodach. Czyli każdy nod jest w swoim ściśle określonym miejscu i po wyeksploatowaniu powoli się uzupełnia (welcome oh welcome Chineese Gold Farmers). Lada moment servery zaleją gold farmerzy i po prostu zaczną kampować nody. Bot będze miał mapę określonych nodów i będzie latał 24h na dobę. Bardzo mały świat gry tak naprawdę. 3 duże obszary miejskie (chyba tylko Old Tharantia dzieli się na dwie zony więc może niech będzie cztery) plus kilka krain z questami. Niewidzialne ściany jako granice zony. Chodzi płynnie choć często trawa wczyta się dopiero pod Waszymi nogami.Oby end game content okazał się bardzo dobry i oby nie okazało się, ze 90% endgame`u to latanie po zonach do gatheringu i zbieranie materiałów na miasto i twierdzę.

Usunięty
Usunięty
23/05/2008 10:18

Pod względem grafiki to może rzeczywiście nowa jakość wśród MMORPGów ale pod względem miodności i rozgrywki to nową jakością jest a właściwie będzie WaR. Na którego czekam niecierpliwie.




Trwa Wczytywanie