Morgan Gray, starszy producent ze studia Crystal Dynamics (odpowiedzialnego za ostatnie dwie części serii Tomb Raider) ujawnił w wywiadzie dla programu MTV Multiplayer, że ma dość stereotypowego przedstawiania osób o czarnym kolorze skóry w grach wideo. Aby pokazać, o co mu chodzi, posłużył się przykładem Colego Traina, jednego z głównych bohaterów hitowej produkcji studia Epic - Gears of War.
"Mam dość wcielania się w standardowego "białego kolesia". Nie mogę już patrzeć na takich bohaterów. Podobnie niedobrze mi się robi, gdy gram stereotypowym czarnym" - ostro zaczął Morgan. Uważa on, że Marcus Fenix mógłby bez problemu zmienić kolor skóry na ciemniejszy. Do Colego Traina (jedynego czarnego w oddziale z GoW-a) nic nie ma, natomiast nie podoba mu się, że praktycznie niczym nie różni się on od każdego innego czarnoskórego bohatera z dowolnej innej gry wideo. "Patrzymy na utrwalony stereotyp" - dodał.Czy Gears of War to tytuł, dzięki któremu kilka milionów graczy na całym świecie utrwaliło w sobie stereotyp czarnoskórego bohatera w produktach branży wirtualnej rozrywki? Morgan Gray ze studia Crystal Dynamics twierdzi, że tak - co gorsza trudno mu znaleźć produkcję, która odbiegałaby od podobnego schematu.