Gamebryo to specjalny silnik-platforma (obsługująca wszystkie konsole tej generacji i PC), dzięki której twórcom gier o wiele łatwiej jest pracować nad nowymi tytułami. Ustrojstwo to posiada pełny pakiet wyposażenia (m.in. moduł graficzny i animacji) i znacząco skraca czas potrzebny na przejście od projektu do gotowej aplikacji. Dotychczas Gamebryo zostało użyte przy takich produkcjach jak The Elder Scrolls IV: Oblivion, Warhammer Online: Age of Reckoning czy TES V (ups :) - wtrącił Zaitsev)... Fallout 3.
Teraz silnik ten zostanie wykorzystany przez studia działające pod dobrymi skrzydłami NCSoftu. Koreański wydawca wykupił licencję na wykorzystanie w swoich projektach Gamebryo, jednak nie wiadomo których. W każdym razie należy pamiętać, że niedawno NCS kupiło także prawa do wykorzystania Unreal 3 Engine, a na dodatek ma w piwnicy ukryte jeszcze dwa nieogłoszone MMO.Wiceprezes amerykańskiego oddziału NCSoftu, Chris Mayer, powiedział: "Wyzwolenie naszej ekipy od trudów walki z technicznymi wyzwaniami i skupienie ich uwagi na ulepszaniu gry, aby sprawiała odbiorcom więcej radości, jest właściwą strategią".