NPD Group o growej branży w USA

Renor Mirshann
2008/04/03 12:53

Firma NPD Group opublikowała wyniki najnowszego badania, dotyczącego sytuacji growej branży w USA. Popularność elektronicznej rozrywki w tym kraju jest naprawdę niewiarygodna, rośnie również zainteresowanie grami online.

Analitycy z firmy NPD Group po raz kolejny przedstawili ciekawe informacje dotyczące dotyczące grania w Stanach Zjednoczonych. Według przeprowadzonego przez nich badania, 72% Amerykanów miało w 2007 roku styczność z grami wideo - to ośmioprocentowy wzrost w porównaniu do roku poprzedniego. NPD Group o growej branży w USA

Połowa z tych osób przyznała się do rozgrywek multiplayerowych w Internecie, a 90% z nich używało w tym celu poczciwego peceta. Granie online na konsoli - stacjonarnej lub przenośnej - praktykuje 19% fanów zabawy w sieci. Tylko 3% z nich używa do tego celu telefonów komórkowych. Również 3% wynosi jest tych, którzy deklarują posiadanie więcej niż jednej konsoli stacjonarnej. Wszystkie trzy current-geny ma w domach jedynie 2% respondentów.

Wśród grających online na konsoli najpopularniejszy jest Xbox 360. Właściciele sprzętu Microsoftu praktykujący tę formę rozrywki spędzają na niej nawet więcej czasu, niż pecetowcy. Również ciekawe jest to, że równo jedna czwarta wszystkich usieciowionych graczy to dzieci w wieku od 2 do 12 lat, natomiast osoby mające od 18 do 24 lat reprezentują jedynie 10% tej grupy.

GramTV przedstawia:

Prezentowany raport został oparty na ankiecie przeprowadzonej wśród 20 240 Amerykanów, pomiędzy 11 stycznia a 5 lutego 2008 roku.

Komentarze
11
Usunięty
Usunięty
05/04/2008 00:52
Dnia 03.04.2008 o 17:29, ismail15 napisał:

A myślałem, że Amerykańce posuwają na konsolach ostro. Tymczasem zmyła. I aż 90% graczy to PC-towcy. Czyli rynek gier na peceta w Ameryce nie chyli się ku upadkowi. Tym lepiej dla nas, Zachodnich Europejczyków.

Raczej środkowych Europejczyków ;). A tak naprawdę, to PC dobrze się trzymają na całym Świecie, NPD Group jeszcze przed uwzględnieniem przychodów z MMO i dystrybucji cyfrowej (która bardzo szybko rozwija się na zachodnim rynku PC) odnotowywała coroczny wzrost liczby graczy i wartości rynku PC (co nie znaczy, że konsolowych nie przybywało, po prostu ogólna liczba graczy na Świecie gwałtownie wzrasta, więc niemal wszystkie platformy zyskują), zresztą widać to choćby na przykładzie ilości tytułów multiplatformowych wydawanych również na PC, kiedyś rzadko która gra doczekiwała się konwersji, a teraz jest masa już wydanych lub zapowiadanych gier na PC. Ale propaganda producentów konsol i ich wiernych armii fanboyów robi swoje.

Usunięty
Usunięty
05/04/2008 00:52
Dnia 03.04.2008 o 17:29, ismail15 napisał:

A myślałem, że Amerykańce posuwają na konsolach ostro. Tymczasem zmyła. I aż 90% graczy to PC-towcy. Czyli rynek gier na peceta w Ameryce nie chyli się ku upadkowi. Tym lepiej dla nas, Zachodnich Europejczyków.

Raczej środkowych Europejczyków ;). A tak naprawdę, to PC dobrze się trzymają na całym Świecie, NPD Group jeszcze przed uwzględnieniem przychodów z MMO i dystrybucji cyfrowej (która bardzo szybko rozwija się na zachodnim rynku PC) odnotowywała coroczny wzrost liczby graczy i wartości rynku PC (co nie znaczy, że konsolowych nie przybywało, po prostu ogólna liczba graczy na Świecie gwałtownie wzrasta, więc niemal wszystkie platformy zyskują), zresztą widać to choćby na przykładzie ilości tytułów multiplatformowych wydawanych również na PC, kiedyś rzadko która gra doczekiwała się konwersji, a teraz jest masa już wydanych lub zapowiadanych gier na PC. Ale propaganda producentów konsol i ich wiernych armii fanboyów robi swoje.

Usunięty
Usunięty
03/04/2008 17:29

A myślałem, że Amerykańce posuwają na konsolach ostro. Tymczasem zmyła. I aż 90% graczy to PC-towcy. Czyli rynek gier na peceta w Ameryce nie chyli się ku upadkowi. Tym lepiej dla nas, Zachodnich Europejczyków.




Trwa Wczytywanie