Obniżka pomogła - skok sprzedaży Xboksa 360 na Wyspach o 36%

Zaitsev
2008/03/19 08:04

Jak dowiedział się serwis mcvuk.com, brytyjska firma analityczna ChartTrack zanotowała wyraźny skok zainteresowania wyspiarskich klientów Xboksem 360. Jest to oczywiście efekt niedawnej obniżki ceny tego urządzenia.

Już pojawiają się pierwsze doniesienia o efektach niedawnego cięcia cen Xboksa 360 przez Microsoft. Jak zdradził serwisowi MCV Dorian Bloch (dyrektor ChartTrack): "W trakcie 11 tygodnia tego roku, X360 może pochwalić się wzrostem sprzedaży o 36% względem tygodnia poprzedniego. Jest to przyjemnym, odświeżającym powiewem dla tej konsoli. Dane dotyczą jedynie piątku i soboty po ogłoszeniu obniżki. Wyczyn Microsoftu wyróżnia się - w tym czasie zanotowano ogólny spadek zainteresowania sprzętem elektronicznym wśród klientów". Obniżka pomogła - skok sprzedaży Xboksa 360 na Wyspach o 36%

Warto zaznaczyć, że nie tylko konsola giganta z Redmond dobrze sobie radzi - PlayStation 3 zaliczyło w tym samym czasie skok sprzedaży o 6% i to bez żadnych obniżek. Należy również pamiętać, że taka sytuacja to chwilowy wybuch: "Musimy poczekać dwa lub trzy tygodnie aby sprawdzić, czy Xbox utrzyma ten poziom. Oczekiwałbym kolejnego wzrostu w okolicy świąt. To trochę dziwny rok dla tej branży".

Obecnie w Polsce Xbox 360 Arcade, Premium i Elite kosztują odpowiednio 777, 1049 oraz 1399 zł.

GramTV przedstawia:

Komentarze
53
Usunięty
Usunięty
19/03/2008 20:51
Dnia 19.03.2008 o 15:57, Domek napisał:

Nie bardzo rozumiem - czyli twierdzisz, że na PC standardem są darmowe dodatki do gier, przygotowywane przez twórców, a na konsolach to są wyjątki...? Nieźle się rozpisałeś żeby mi to udowodnić (z wchodzeniem w głowy developerów, twórców i sprzedawców włącznie - wooo), a wystarczyłoby podać trochę przykładów takich darmowych dodatków i byłoby po problemie.

Jeżeli chodzi o darmowe "dodatki" w rozumieniu np. kilku map, nowego bajerku etc. (nie chodzi o pełnoprawne rozszerzenia, co już wcześniej napisałem), to takich przykładów mogę Ci podać wiele (rzecz jasna pomijając te tworzone przez graczy, których zliczenie byłoby bardzo trudne, a które poziomem bardzo często przewyższają poziom oficjalnych), np.:- Warcraft III - masa oficjalnych map udostępnianych do pobrania (czyli z pominięciem standardowego pakietu, który dostajesz z grą), zarówno map standardowych (których stworzenie oczywiście wymaga dość długiej pracy nad balansowaniem) jak i umsów (których stworzenie poza oryginalnym pomysłem wymaga nieraz tysięcy przełączników, tworzenia nowych modeli, importowania elementów spoza gry itd., oczywiście balansowanie także jest standardem), do tego dochodzi 3 dodatkowych neutralnych bohaterów, którzy byli dodawani wraz z kolejnymi uaktualnieniami, dodatkowe epizody kampanii "Założenie Durotaru" itd.- Guild Wars - Nowe bronie, nowi bossowie, nowe tereny (jak np. Sorrow''s Furnace), nowe przedmioty, nowe guild halle, nowe areny i masa innych nowych rzeczy, które są dodawane dla każdego kto ma choć 1 część GW (nie jest tak, że nowości są tylko w nowych rozdziałach).- World of Warcraft - Nowe bronie i ogólnie tak jak powyżej np. latająca nekropolia Naxxramas.- Lord of the Rings Online - Darmowe rozszerzenia nazywane kolejno: Book 9: Shores of Evendim, Book 10: The City of the Kings, Book 11: Defenders of Eriador, Book 12: The Ashen Wastes, Book 13: Doom of the Last King, Book 14: Ring Forged of the Elven Rings. Co każdy nowego wnosi do gry nie chce mi się pisać, bo jest tego dość sporo, ale jak jesteś zainteresowany to zapewne poszukasz w necie ;).- Counter-Strike - Nowe mapy od Valve, które jednak są przytłaczane przez tony usermade ;), do tego np. update map przy versji 1.6, podobnie jak dodanie nowych broni oraz update grafiki.- Wiedźmin - teraz ma wyjść darmowe narzędzie do modyfikacji gry, a także zapowiadane są dodatki dostępne w nowym wydaniu gry, które mają być darmowe do ściągnięcia.- Team Fortress 2 - nowe mapy i tryby rozgrywki jak np. przepychanie wagonu ze złotem przez mapę ;P (niewiem jak ma się to nazywać, goldrush?)- Diablo 2 - nowe itemy (nowe rodzaje np. talizmany jak i nowy sprzęt w starych kategoriach i synergiczne działanie umiejętności.I cała masa innych mniej lub bardziej znanych gier, których naprawdę nie chce mi się wypisywać. Na konsolach natomiast np. są nowe mapy do kupienia (tak czasem jakaś jest za darmo, np. teraz jak mają wyjść 4 nowe do CoD4, to podobno 1 ma być darmowa, ale to po prostu "demo" pakietu ;)), nowe trasy czy samochody do ściągnięcia, Nintendo zapowiada nowe postacie do Brawla za Wii Points (a te za kasę ;)), nowy 2-godzinny epizod do Mass Effect, DLC do GTA IV na X360 (te za które MS zapłacił 50 mln ;), jakoś trzeba sobie odbić ;P).Co się tyczy tego rzekomego "wchodzenia w głowę developerów", to rzeczywiście mam taką moc ;), a na poważnie, to czy musisz być kamieniem, żeby przewidzieć tor jego lotu? Nie, a w tym przypadku niczego nie trzeba przewidywać, a wystarczy jedynie zaobserwować, a to spora różnica, wymienione kilka przykładów może w takiej obserwacji pomóc, zresztą studiuję ekonomię (a poza studiowaniem jest to także jedno z moich zainteresowań ;)) więc jakieś pojęcie o działaniu przedsiębiorstw mogę mieć (nie żebym uzurpował jedynie ekonomistom prawo do tego, nie jestem też pracownikiem takich firm, ale obserwować potrafię). A z punktu widzenia opłacalności właśnie tak to wygląda - developer gry nie traci na długowieczności swojej gry, ponieważ nie wydaje np. dwóch RTS''ów tego samego dnia, przez co gracze mogliby grać w jednego a drugiego olać z braku czasu, w interesie developera gry jest, to żeby grał w daną grę jak najdłużej, żeby zapadła mu w pamięć i żeby marka kojarzyła się jak najlepiej (wystarczy spojrzeć jak do tego tematu podchodzi Blizzard, ze świecą szukać drugiego developera z tak ogromną reputacją, jest ona tak wielka że Activision + Vivendi = Activision Blizzard ;), a w tej branży reputacja ma ogromne znaczenie, ona w dużym stopniu nakręca hype, oceny oraz co najważniejsze dla developera portfele). W interesie twórcy konsoli jest częsta sprzedaż gier, ponieważ na każdej sprzedanej zgarnia on kasę, która początkowo rekompensuje straty na badaniach oraz na hardware, a następnie generuje czysty zysk. Dlatego gdy np. gracz kupi jedną grę, w którą może grać przez długi czas, to pozostałe pieniądze może przeznaczyć na coś innego niezwiązanego z konsolą, bo niekoniecznie potrzebne są mu dziesiątki Heavenly Swordów, skoro ma jedno Halo 3 (mam nadzieję, że nikogo nie uraziłem ;P, obie gry dobre, ale pierwsza krótka i SP, a druga MP, więc bardziej żywotna) za podobną cenę. Internet pomógł w pewnym sensie pogodzić obie strony przez stworzenie właśnie takiego systemu płacenia za nowe mapy -> dev jest zadowolony bo ludzie grają w jego grę, rozmawiają o niej i utrwalają jej pozycję w zbiorowej świadomości graczy (kurde jak to zabrzmiało :P), twórca konsoli także jest zadowolony bo gracze płacą mu kasę. Na poparcie tego wszystkiego wystarczy podać przykłady taki jak np. niedawny news na gram.pl, że była sprzeczka developera gry z MS''em, o dodatki do jakiejś gry chyba Team Fortress 2 - dev chciał je udostępnić za darmo, a MS nie, więc masz pokazane różne podejście obu stron w pigułce, był też kiedyś news o tym, że Sony nie chce udostępniać darmowych dem na PSN, bo ludzie wykorzystują czas na granie w dema i nie kupują gier, ten sam problem - gry się nie sprzedają -> Sony nie zarabia na zwrot wcześniejszych kosztów. Mam nadzieję, że dość jasno opisałem ten problem ;).

Dnia 19.03.2008 o 15:57, Domek napisał:

A a propos tysięcy darmowych gier każdego roku - wydaje mi się, że zaczynamy mówić o zupełnie innych rzeczach. Niech nawet będzie, że są tysiące, zawsze możesz powiedzieć, że 641 zrobiłeś sam. Ale przecież to zupełnie inny temat, nie oszukujmy się, ilu z tu rozmawiających pasjami gra w darmowe produkcje?

Jak ostatnio MS zapowiadał, że będzie 1000 gier to też nie twierdził, że wszystkie będą pełnoprawnymi "pudełkowymi" produkcjami. Jak uważasz, że ściemniam z tą ilością darmowych gier, to poszukaj w necie. Nie twierdzę, że jest to rocznie 1000 darmowych gier pokroju Far Cry; przytłaczająca większość to gry flashowe najróżniejszej jakości (od klikania w znikające kropki na wzór whack-a-mole, po mmorpgi). No ale jak liczymy ilość gier, to tak to wygląda. Jednak jak szukasz gier darmowych o dość wysokiej jakości, to także nie ma na co narzekać (lista wybranych ciekawszych darmowych gier na PC wg. użytkownika o nicku AdrianWerner, oczywiście wielu ciekawych gier tam nie ma, ale znaleźć i jeszcze przetestować wszystkie z takiej masy byłaby problemem): http://www.gamespot.com/pages/forums/show_msgs.php?topic_id=25943291D o tego niedługo ma wyjść darmowe Battlefield Heroes (zapowiada się bardzo ciekawie + humor w stylu Monthy Pythona i do tego jest to gra od EA, jak widać nawet oni zaczynają rozumieć znaczenie reputacji coraz bardziej).Zdaję sobie sprawę z tego, że większość forumowiczów gram.pl gra głównie w gry płatne, ale takie flashowe darmówki obok pasjansa i sapera są jednymi najczęściej grywanych gier jeżeli brać pod uwagę ogół ludzi, a nie tylko hardocore''owych graczy, bo w np. w przerwie w pracy mało kto odważy się włączyć WoW''a, a takie gry się świetnie nadają na kilka minut gry ;).Przewaga gier na PC to także modding i twórczość własna graczy, która często przewyższa samą grę, ale oczywiście to już inny temat, jednak w pewnym sensie łączy się z tym o czym pisałem, bo ostatnio coraz częściej można zobaczyć, że gracze PC''owi dostają narzędzia do moddingu, dlatego że twórcy gier dostrzegają kreatywność i talent graczy zwielokrotniony przez bazę danego tytułu, z którym ciężko jest im się równać, więc razem z nimi tworzą nowe rzeczy w grach.Jak jeszcze czegoś nie rozumiesz to pisz, postaram się wyjaśnić ;)

Usunięty
Usunięty
19/03/2008 20:48

Mogliby dac MGS4 z DS3 w UK za normalna cene to by sprzedaz PS3 wzrosla o 500% ;-P

Domek
Gramowicz
19/03/2008 19:49
Dnia 19.03.2008 o 18:57, MLODY2K6 napisał:

ostatnie pytanie. JAk jestem na XLIVE\NOWE PROPOZYCJ\DEMONSTRACYJNE WERSJE GIER\ pisze mi ze" w tej chwili nie są dostępne żadne gry. Sprobuj pozniej" tak powinno byc??? czy moze do tego potzrebny jest abonament gold?

Nie jest potrzebny, tylko musisz wejśc tam gdzie jest pełna lista, bo w nowościach są tylko rzeczy które pojawiły się ostatnio, a że ostatnio nic się nowego nie pojawiło, to tam pustki. :)




Trwa Wczytywanie