1,3 miliarda dolarów kary dla Microsoftu

zorza
2008/02/28 11:31

Unia Europejska nałożyła na firmę Microsoft rekordową karę w wysokości 1,3 miliarda dolarów za praktyki monopolistyczne. Powodem zastosowania takiej sankcji jest niestosowanie się giganta do zakazu z 2004 roku.

Microsoft został ukarany za pobieranie "bezzasadnych opłat" od konkurencyjnych firm za informacje na temat swojego oprogramowania. Aż do października zeszłego roku płacili za nie ci producenci, którzy chcieli uczynić swe produkty kompatybilnymi z systemem operacyjnym Windows. 1,3 miliarda dolarów kary dla Microsoftu

Gigant twierdzi, że kwestie, za które został ukarany są już rozwiązane, co potwierdzać ma deklaracja złożona przed kilkoma dniami. Szefowie Microsoftu zapowiedzieli w niej otwarcie się koncernu na firmy trzecie (w tym społeczność open-source). Jak widać, nie wystarczyło to, by sprostać twardym unijnym regulacjom.

Suma 1,3 miliarda dolarów jest najwyższą w historii zasądzoną karą za praktyki monopolistyczne, ale dla Microsoftu to "jedynie" dziesiąta część ubiegłorocznych zysków. Do tej pory firma została ukarana przez Unię Europejską na łączną sumę 2,4 miliarda dolarów.

GramTV przedstawia:

Komentarze
87
Usunięty
Usunięty
02/03/2008 13:13
Dnia 02.03.2008 o 12:49, Namaru napisał:

Tu nie chodzi o zadowolenie mnie ;) Poprostu MS stosuje taki zabieg aby pozyskać za free zdolnych programistów (nie musieć ich szukać po całym świecie).

nie zgodzę się z tobą. nie działa to w ten sposób. zastanów się ilu ludzi, którzy się w ten sposób czegoś się nauczyli, pracuje dla microsoftu a ilu w innych firmach (cudzych lub własnych)? oczywiście, celem jest popularyzowanie własnych technologii, ale nie popadajmy w paranoję, twierdząc, że celem jest szkolenie sobie pracowników. nie ma to nawet żadnego uzasadnienia ekonomicznego :P

Dnia 02.03.2008 o 12:49, Namaru napisał:

Nie będe zaprzeczał, że takie narzędzia oddaje. [...]

to był wynik nieporozumienia. rozmawialiśmy o developerach i o nich też jest news, a FiN wyjechał z PSN i XBL (ty się do tego podczepiłeś ;), co jak potem się okazało związku z tematem wielkiego nie miało :/ ja nie mam zamiaru odnosić XNA do kontekstu usług sieciowych bo jest to bez sensu.

Dnia 02.03.2008 o 12:49, Namaru napisał:

Nie oceniam też czy powinna być ona darmowa czy nie, ale faktem jest, że SONY udostępnia swoją za darmo (ale jest niescentralizowana - zdecydowany minus), a MS pobiera za nią opłaty (zcentralizwowana - duży plus).

to, która z tych usług jest lepsza to już rozmowa na inny temat ;)

Usunięty
Usunięty
02/03/2008 12:49
Dnia 29.02.2008 o 17:38, penny napisał:

pomaga szkolić się ludziom, którzy będą lepiej znali temat. dzięki czemu w przyszłości będzie więcej osób potrafiących tworzyć gry. jeśli uważasz, że to źle to ja nie wiem co by cię zadowoliło.

Tu nie chodzi o zadowolenie mnie ;) Poprostu MS stosuje taki zabieg aby pozyskać za free zdolnych programistów (nie musieć ich szukać po całym świecie).

Dnia 29.02.2008 o 17:38, penny napisał:

hmm, a co ma jedno do drugiego? developerów zawsze będzie mniej niż użytkowników końcowych, więc nie wiem co ty chcesz pokazać :/ choćbyś nie wiem jak pokrętną logikę zastosował, nie da się zaprzeczyć, że w ręce zwykłych ludzi oddaje się całkiem porządny zestaw narzędzi o bardzo dużych możliwościach.

Nie będe zaprzeczał, że takie narzędzia oddaje. ;) Ja tylko się czepiam zachwytu i użycia tego argumentu w dyskusji bo jest on dość słaby. Bo narzędzia owe skierowane są do małej grupki ludzi i wg. mnie nie na miejscu jest porównywanie tego z usługą grania przez siec z której korzystają miliony osób.Nie oceniam też czy powinna być ona darmowa czy nie, ale faktem jest, że SONY udostępnia swoją za darmo (ale jest niescentralizowana - zdecydowany minus), a MS pobiera za nią opłaty (zcentralizwowana - duży plus).

Usunięty
Usunięty
29/02/2008 17:38
Dnia 29.02.2008 o 16:52, Namaru napisał:

Co z tego, że MS daje Ci za darmo narzędzia (i to z ograniczeniami) skoro i tak nie możesz tej gry rozpowszechniać na ich live? [...]

możesz jeśli podpiszesz z ms umowę. tak samo jest z sony. nie powiedziałem, że jest to układ idealny, jednak jest on milion razy lepszy niż to co oferuje sony, które tak na prawdę nic nie oferuje w tej dziedzinie.

Dnia 29.02.2008 o 16:52, Namaru napisał:

[...] Mówiąc wprost MS szkoli sobie pracowników za free i zyskuje przy tym darmową reklamę [...]

pomaga szkolić się ludziom, którzy będą lepiej znali temat. dzięki czemu w przyszłości będzie więcej osób potrafiących tworzyć gry. jeśli uważasz, że to źle to ja nie wiem co by cię zadowoliło.

Dnia 29.02.2008 o 16:52, Namaru napisał:

Teraz odpwowiedz mi na pytania: ile osób korzysta z tych narzędzi i jak to się ta ilość ma do liczności użytkowników ich usług online za które trzeba płacić?

hmm, a co ma jedno do drugiego? developerów zawsze będzie mniej niż użytkowników końcowych, więc nie wiem co ty chcesz pokazać :/ choćbyś nie wiem jak pokrętną logikę zastosował, nie da się zaprzeczyć, że w ręce zwykłych ludzi oddaje się całkiem porządny zestaw narzędzi o bardzo dużych możliwościach. czy w tym również jest coś złego? ja nie wiem, jak cię tak boli ten abonament za live to nikt nie każe ci go płacić. mamy jakieś prawo, które to na tobie wymusza, czy jak? to zrzędzenie już na prawdę robi się męczące - tak samo jak marudzenie, że gry są drogie. to nie jest towar pierwszej potrzeby!




Trwa Wczytywanie