DirectX 10 nie lubi łączenia więcej niż dwóch kart

zorza
2008/02/25 15:05

Analitycy twierdzą, że technologie Quad CrossFire oraz Quad SLI będą miały wiele problemów z konsumowaniem mocy kilku chipów GPU w tytułach wykorzystujących biblioteki DirectX 10.

ATI CrossFire X może mieć kłopoty ze skalowaniem w grach takich jak Crysis, czy innych lubiących produkty Nvidii. Chociaż zastosowanie dwóch GPU ma w nich zazwyczaj jeszcze jakiś sens, to wyciśnięcie rozsądnych osiągów z trzech lub czterech chipów graficznych będzie niezwykle trudne. Od strony Nvidii sytuacja wygląda analogicznie. DirectX 10 nie lubi łączenia więcej niż dwóch kart

Zdaniem analityków dużo łatwiej zrobić pożytek z wielu kart graficznych w grach korzystających ze starszych bibliotek DirectX 9. Skalowalność jest w nich dużo wyższa niż w aplikacjach DX 10.

Sterowniki dla technologii CrossFire X ukażą się w przyszłym miesiącu i, jak można się spodziewać, przez kolejne tygodnie będą nieustannie aktualizowane. Z kolei z Quad SLI skorzysta na razie jedynie karta GeForce 9800 GX2, która ma ukazać się na rynku 11 marca.

GramTV przedstawia:

Komentarze
24
Usunięty
Usunięty
26/02/2008 00:13
Dnia 25.02.2008 o 15:20, lothar-mb napisał:

Pewnie o to, że API nowego DirectXa nie pozwoli na wykorzystanie np. 4 połączonych kart w trybie SLI ;))

Aha, to git :-D Bo myslalem, ze o cos innego ;-D

kindziukxxx
Gramowicz
25/02/2008 20:28

tak tylko to już jest prawdziwie nisza graczy co mają więcej niż 2 karty, to są procenty procentów :), bo w obecnej chwili 2 karty umieszczane w trybach SLI/CrossFire wystarczają w zupełności :)

Usunięty
Usunięty
25/02/2008 19:49

Już od dawna karty, które były łączone miały problemu z jakimiś grami.Tak więc i w tej sytuacji się to wydarzyło - tak to już bywa, złośliwość rzeczy martwych. No ale w sumie DX10 nie jest wcale taką idealnie zrobioną rzeczą i mógł sprawiać kłopoty w grach. Ja sam nie zamierzam umieszczać kilku kart graficznych w swoim PC :)




Trwa Wczytywanie