Molyneux o rynku gier na PC

pepsi
2008/02/20 12:03

Peter Molyneux, aktualnie pracujący nad RPG-iem Fable 2, skrytykował cały przemysł gier komputerowych. Podkreślił, że panuje w nim stagnacja, a sytuacji nie ratuje nawet dział produkcji dla graczy okazjonalnych, który również przestał wnosić jakiekolwiek innowacje.

To, że PeCety powoli przestają być platformą służącą do grania, widać od pewnego czasu. Proces ten zdaniem wielu ekspertów stopniowo się pogłębia. Na tegorocznych targach Game Developers Conference głos w tej sprawie zabrał jeden z najsłynniejszych ludzi w branży, Peter Molyneux. Molyneux o rynku gier na PC

"Myślę, że to spora tragedia" - skomentował stan przemysłu gier komputerowych twórca RPG-a Fable. "Wszystko kręci się wokół dwóch tytułów: World of Warcraft i The Sims. Dziwne jest, że wszyscy mają PeCety, ale po prostu nie kupują produkcji nań przeznaczonych" - dodał.

Słowa krytyki z ust Molyneux'go zostały także zaadresowane do produkcji przeznaczonych dla graczy okazjonalnych. Zdaniem szefa studia Lionhead to one niegdyś były centrum innowacji. "W moich oczach to się całkowicie zatrzymało. Oni robią wciąż tę samą grę, a potem zawijają ją tylko w inną obwolutę" - powiedział.

GramTV przedstawia:

Komentarze
70
Usunięty
Usunięty
27/02/2008 14:45
Dnia 27.02.2008 o 14:36, Fang napisał:

Btw Fajnie jak by mu się udało zdobyć prawa do jego starych gier, chętnie bym zobaczył Dungeon Keeper 3 :>

A ja nowego Populousa... ahh... a za nowy Theme Park to bym się dał pociąć xD No, ale DK też mógłby być, choć mi osobiście po dość szybkim czasie się znudził, podobnie było z dwójką. Ciekawe co się stało z prawami do tych gier, po upadku Bullfrogu? Pewnie zostały w EA...

Fang
Gramowicz
27/02/2008 14:36
Dnia 26.02.2008 o 14:49, Sad Statue napisał:

Wydaje mi się że w tym zdaniu usilnie chciałeś się wywyższyć i m.in - mnie obrazić. Nie wiem ile masz lat, no, ale skoro tak mówisz, niech będzie. Ale uwierz mi, gram od 6 roku życia praktycznie i mimo że w większość z tych produkcji obczaiłem jakiś czas po premierze, to grałem w nie i znam je świetnie.

Nie broń boże się nie wywyższam po prostu twierdzisz, że on jest bardzo zasłużony dla rynku gier. Ja doskonale o tym wiem, bo sam pamiętam, jakie wspaniale gry mu zawdzięczamy. Pamiętam jak zagrywałem się w Dungeon Keeper czy Theme Park to były piękne gry. I po prostu smutno mi, że nowe gry tego pana nie mają tego czegoś. Black & White czekałem niecierpliwie mając nadzieje, że będzie kontynuowało tradycje świetnych gier a tu się okazała klapa i niestety Fable, na które też czekałem okazało się bardzo płytkim rpg-em. Btw Fajnie jak by mu się udało zdobyć prawa do jego starych gier, chętnie bym zobaczył Dungeon Keeper 3 :>

Usunięty
Usunięty
26/02/2008 15:41
Dnia 26.02.2008 o 15:34, SoundWave napisał:

Jest chief executive officer''em, czyli kims wiecej niz kolesiem od marketingu. Kiedy on powie, ze robia tak, to tak zrobia zwykli programisci. To on pewnie mial ostateczne slowo jesli chodzi o platnosc H:L

Ok, ja tam nie wiem, pisałem tak jak tam gdzieś przeczytałem, ale jeśli masz pewne informacje to niech będzie ;]

Dnia 26.02.2008 o 15:34, SoundWave napisał:

A ja patrze na Black and White, Fable i cos nie wydaje mi sie.

Zobacz, te gry zawiodły Twoje oczekiwania, nie wiem, bo nudziły się szybko? Bo autor nie dotrzymał obietnic? Dobra, rozumiem. Ale przyjrzyj się np. Black & White, spójrz na inteligencję naszego chowańca, spójrz na oryginalny system czarów, przyjrzyj się, wiele rzeczy zostało w tej grze rozwiązane w świeży i nie stosowany przez innych programistów sposób. I to się Piotrowi udało. A że jednak dobrze tego wszystkiego nie przemyślał(że się nudzi szybko, na przykład) to troszeczkę inna sprawa ;]




Trwa Wczytywanie