11 lutego 2005... Jakby to było wczoraj. To właśnie wtedy, po niezwykle niecierpliwym czekaniu, z mroku wyłonił się nowy król gatunku MMO (sukcesor korony po Ultimie oczywiście) - World of Warcraft. Gra Blizzard prawdopodobnie na zawsze zmieniła obliczę masówek. To jej, jako pierwszej, udało się zdobyć ponad 10 milionów aktywnych użytkowników i choć rozszerzenia wychodzą zaledwie co rok, ta liczba wciąż rośnie.
Już prawie w rok po premierze gry, szefowie Blizzarda mogli spać spokojnie wiedząc o 5 milionach aktywnych kont. Kolejna informacja na temat populacji Azeroth dotarła do graczy 3 miesiące później - wtedy było to 6 milionów członków Hordy i Aliansu kierowanych przez ludzi. W lipcu zeszłego roku World of Warcraft już wszedł do ogródka (9 milionów bogu ducha winnych dusz), a ostatecznie z gąską przywitał się zaledwie kilka tygodni temu - bariera jedynki z siedmioma zerami została przełamana.Wczoraj ni z tego ni z owego minęła dość ważna w świecie gier wideo rocznica. Swoje 3. urodziny (w Europie) obchodziło dzieło Blizzarda - World of Warcraft. Czy fenomen tej gry będzie trwał nadal?