David Jaffe - "Konsole wszystkich firm łączcie się!"

Zaitsev
2008/01/11 19:06

David Jaffe potrafi zdziwić otoczenie. Tym razem twórca m.in. serii Twisted Metal i God of War wyskoczył z dość kontrowersyjnym pomysłem, aby na rynku przemysłu rozrywki była... tylko jedna konsola do gier.

Jedna konsola na rynku zamiast trzech? Czy można sobie wyobrazić taką rzeczywistość? David Jaffe (twórca serii Twisted Metal i God of War) na swoim blogu umieścił wpis, w którym rozpatruje tę nieco komunistyczną ideę:

"Czy ktokolwiek jest w stanie wytłumaczyć mi, dlaczego JEDNA konsola byłaby zła dla graczy lub dla twórców gier?

Argument, jaki się pojawia to "to zabiłoby konkurencję, a konkurencja jest dobra dla graczy!" David Jaffe -

Jednak nie rozumiem, dlaczego tyczy się to sprzętu konsolowego.

GramTV przedstawia:

Jeden wydawca gier byłby zły. Jedno wielkie studio developerskie byłoby złe. Widzę, jak te rzeczy uderzyłyby w graczy. Ale dlaczego jedna, zunifikowana platforma sprzętowa?

Mamy to w przypadku DVD, mieliśmy przy VHS. Mamy też przy telewizji (w sensie, że każdy TV jest w stanie przetwarzać ten sam sygnał). Więc co stracimy w przypadku jednej konsoli?

Oczywiście, tracimy kilka funkcji, które byłyby na rynku, w przypadku istnienia konkurencji. Ale zawsze tak jest, gdy jeden z formatów wygrywa z drugim i staje się standardem. I w miejsce tych kilku funkcji, które tracisz, pojawiają się inne. Olbrzymi wybór zawartości jest chyba najważniejszym czynnikiem. No i co z jakością produktów, na podwyższenie której twórcy mogą przeznaczyć więcej środków, zamiast robić tę samą zawartość na 2-3 różne systemy? Dostajesz też WIĘKSZĄ konkurencję na polu oprogramowania, które dla mnie liczy się najbardziej (...)".

Komentarze
54
Vojtas
Gramowicz
27/01/2008 19:56
Dnia 27.01.2008 o 02:45, Namaru napisał:

> Jak zatem nazwać RTS-y, TBS-y, MMO, przygodówki, cały e-sport? Efektem ubocznym? Odpadem? Nie, archaizmem.

Znaczy to wszystko, co wymieniłem wyżej, to archaizmy? LOL. Jeśli tak stawiasz sprawę, to nie mamy w ogóle o czym rozmawiać. :)

Dnia 27.01.2008 o 02:45, Namaru napisał:

MMO też są na konsoli (i będzie ich coraz więcej),

Wydawać można, ale odnieść sukces - inna bajka. NCSoft planuje, ale czy mu to wyjdzie, tego nie wiadomo - osobiście bardzo w to wątpię chociażby dlatego, że statystyczna konsola nie jest wykorzystywana tak długo, jak długo trwa statystycznie jedna sesja MMO - czytaj kilkanaście godzin. Umówmy się, nie po to się płaci za konto, żeby leżało odłogiem. MMO jest dla hardcore''owców, nie przypadkiem dużo przypadków uzależnień od gier dotyczy właśnie MMO.

Dnia 27.01.2008 o 02:45, Namaru napisał:

RTSy również (choć jakby nie patrzeć sterowanie PCtowebardziej się tu nadaje - możliwe jednak, że nowe sterowanie konsolowe (jak np. WiiMote)

Być może, ale póki cos RTS-y i konsole nie idą ze sobą w parze.

Dnia 27.01.2008 o 02:45, Namaru napisał:

i znowu przygodówki też na konsolach występują (choć nielicznie,

Nie chodziło, CZY, tylko ILE, jakiej jakości i przy jakim blacie. :)

Dnia 27.01.2008 o 02:45, Namaru napisał:

zresztą prawda jest taka, że na PC ten gatunek również od dłuższego czasu zamiera

Owszem, kondycja przygodówek nie jest najlepsza, zwłaszcza jeśli się weźmie pod uwagę pozycję, którą miały na początku lat 90. Tym niemniej, nie jest to gatunek tak elitarny jak symulatory lotu i wciąż wychodzą nowe gry. Mam nadzieję, że coś się zmieni, że przygodówki zaczną ewoluować, bo w tej chwili się zatrzymały. Może Quantic Dream coś zmieni, choć myślę, że oni za bardzo preferują zręcznościowe elementy, które w przygodówkach są z założenia marginalne.na konsole z p''n''c nie wychodzi nic.

Dnia 27.01.2008 o 02:45, Namaru napisał:

Z e-sportem sprawa jest dziwna dla mnie. Dlaczego nie przesiądą się na konsole

Bo konsole są za lamowate na poważny e-sport.

Dnia 27.01.2008 o 02:45, Namaru napisał:

gdzie wszyscy mają równe szanse (taki sam gaming gear),

Chciałbym zauważyć, że nie każdemu pasuje to samo - to tak jak z ubraniami.

Dnia 27.01.2008 o 02:45, Namaru napisał:

gdzie trudniej haxować ?

Trudniej nie oznacza że to niemożliwe. Online zawsze będzie się próbować i zawsze ktoś coś wynajdzie - za duża stawka. Na LAN-ie - zupełnie co innego.

Dnia 27.01.2008 o 02:45, Namaru napisał:

Cóż prawda jest taka, że jądro e-sportu stanowi "PCtowy beton", który w życiu się na konsole nie przesiądzie, więc i organizatorzy turniejów rezygnują z konsol.

I słusznie. Prawda jest bowiem taka, że Team Pentagram nigdy nie byłby tak dobry jak jest grając na padach.Zapomniałeś o turówkach i przeróżnych strategiach hybrydowych.

Usunięty
Usunięty
27/01/2008 02:45
Dnia 12.01.2008 o 15:31, Vojtas napisał:

> Tak czy siak uważam, że konsola jako platforma do "hard" giercowania Co rozumiesz przez HARDgiercowanie?

Więcej niż 30 h tygodniowo.

Dnia 12.01.2008 o 15:31, Vojtas napisał:

Jak zatem nazwać RTS-y, TBS-y, MMO, przygodówki, cały e-sport? Efektem ubocznym? Odpadem?

Nie, archaizmem. MMO też są na konsoli (i będzie ich coraz więcej), RTSy również (choć jakby nie patrzeć sterowanie PCtowe bardziej się tu nadaje - możliwe jednak, że nowe sterowanie konsolowe (jak np. WiiMote) może tą sytuację odwrócić), i znowu przygodówki też na konsolach występują (choć nielicznie, zresztą prawda jest taka, że na PC ten gatunek również od dłuższego czasu zamiera).Z e-sportem sprawa jest dziwna dla mnie. Dlaczego nie przesiądą się na konsole gdzie wszyscy mają równe szanse (taki sam gaming gear), gdzie trudniej haxować ? Cóż prawda jest taka, że jądro e-sportu stanowi "PCtowy beton", który w życiu się na konsole nie przesiądzie, więc i organizatorzy turniejów rezygnują z konsol.

Usunięty
Usunięty
12/01/2008 18:25
Dnia 12.01.2008 o 11:03, Zaitsev napisał:

Nie do końca wiele gier się sypie przy danych konfiguracjach. No i nie zapominajmy o "listach obłsugiwanych kart graficznych". "Twoja karta ma pixel shadery 2.9? Ojej - nasza gra wymaga pixel shaderów 2.91. Idź i daj zarobić naszym kumplom z ATI i NVidi na dodaniu jednego duperelka do ich karty, to sobie pograsz".

To jest problem rozwoju, a nie standaryzacji. Oczywiscie moglibysmy pozostac w czasach Atari i Commodore i nadal tworzyc 8 bitowe gry zeby dziallay na kazdym sprzecie, ale wtedy nikt nowego sprzetu by nie robil (bo jak rozwoj wprowadzac skoro wtedy gry nie beda dzialac?). Jakos wole pograc w Crysisa niz w Contra 34 z 8 bitowa grafika.Od czasu wprowadzenia na rynek procesora 80286, wszystkie kolejne elementy PC-ta byly robione wg jednego standardu (jedynie rozwijanego). Jakos nie widze zeby istniala jakas inna mozliwosc.




Trwa Wczytywanie