Fani FPS-ów zapewne pamiętają, jak dobrze oceniona została sztuczna inteligencja w grze Far Cry. Choć od premiery tego pierwszoosobowego shootera minęło już trochę czasu, niektórzy do dziś wspominają zaawansowanie i złożoność AI poszczególnych postaci w produkcji studia Crytek. Oczekiwania wobec kontynuacji w tej sferze muszą być zatem wysokie.
"Jedną z rzeczy, którą wniósł Far Cry, była nieoskryptowana sztuczna inteligencja" - wspominał Dominic Guay w jednym z ostatnich wywiadów. "Far Cry pozwalał graczom na stosowanie rozmaitych strategii, a więc oferował sztuczną inteligencję, która przed podjęciem decyzji bazowała na faktycznych wydarzeniach" - dodał.
Co zatem można w tej kwestii jeszcze poprawić? Guay zdradził, że Ubisoft posunął się jeszcze dalej w objętym wcześniej kierunku. "Sztuczna inteligencja musi być karmiona jeszcze większą ilością informacji o wydarzeniach dziejących się wokół" - zaznaczył.
Przedstawiciel Ubisoftu powiedział też, że każda postać, oprócz reakcji na wydarzenia, ma własne życie i osobiste potrzeby, które stara się zrealizować. Co ciekawe, cele zmieniają się wraz z porami dnia czy warunkami pogodowymi. Dlatego też nikogo nie powinien zdziwić fakt, że w nocy wrogowie mogą zwyczajnie spać.