Live Healthily (Żyj Zdrowo) to to nazwa nowej inicjatywy, podjętej przez koncern PepsiCo. Ma ona za zadanie nauczyć milion meksykańskich dzieci, jak prawidłowo się odżywiać, by nie popaść w otyłość.
Wszystko za sprawą specjalnej gry komputerowej, działającej na zasadzie słynnego tamagotchi. Zadaniem dzieci jest podejmowanie odpowiednich decyzji w sprawie karmienia i aktywności fizycznej wirtualnej postaci.
Jak zauważa Jorge Meyer z PepsiCo, jedną z przyczyn otyłości wśród dzieci i nastolatków jest brak dostępu do wody pitnej w czterech na pięć meksykańskich szkół. Wiele dzieci wybiera zatem napoje jako alternatywę. "Tu nie chodzi o to, czy napoje gazowane są dobre czy nie. Gdyby ich nie było, czym dzieci zaspokajałyby pragnienie?" - tłumaczy Meyer.
Inicjatywa PepsiCo mogłaby wydawać się aktem podkopywania pod sobą gruntu. I na to jednak istnieje logiczne wytłumaczenie. "Produkujemy już artykuły odżywcze. Problem w tym, że Meksykanie nie chcą ich kupować" - zakończył Meyer.