Szef amerykańskiego oddziału SCE - Jack Tretton - przekonywał dziennikarzy serwisu IGN podczas ostatniego wywiadu, że PlayStation 3 powoli staje się dla developerów główną platformą, z myślą o której powstają ich multiplatformowe gry. Według niego, mamy do czynienia z odwróceniem znanych wszem i wobec tendencji do lepszego traktowania X360 i PC w takich przypadkach.
"Obserwujemy developerów, którzy tworzą gry na PS3 a później pracują nad portami na inne platformy - w ten sposób powstawał na przykład nowy Burnout od EA.(...) Właśnie odbywa się potężny skok naprzód studiów third-party w kwestii tego, w jakim stopniu wykorzystują one nasze devkity" - powiedział Tretton.Każdy gracz z pewnością zauważył, że naprawdę często jakość multiplatformowych tytułów w wersjach na nową konsolę Sony jest niższa, niż można by się tego spodziewać (Assassin's Creed Ubisoftu i The Orange Box od Valve to dwa najnowsze przykłady). Czy sytuacja faktycznie się poprawia? Jeden Burnout wiosny nie czyni, chociaż jest jeszcze Call of Duty 4... Pozostaje więc uwierzyć Jackowi na słowo - "ZW 2008 roku zobaczycie kilka naprawdę miłych rzeczy, które zawitają na PS3 dzięki naszym zewnętrznym partnerom".