Team Fortress 2 wyróżnia się na tle pozostałych sieciowych shooterów nie tylko liczbą klas (aż 9), ale także designem a'la filmy ze studia Pixar. I właśnie dlatego serwis CGSociety przygotował ciekawy artykuł zarówno o powstaniu TF2, jak i sposobie pracy ekipy nad tym projektem.
"Nie mamy żadnych menedżerów, asystentów, producentów czy dyrektorów. Zamiast tego wierzymy w proste motto: "Jeżeli ktoś coś wymyśla, buduje to". W efekcie nasz design jest bardzo spójny, stworzony według szerokiego zakresu wytycznych. Każdy w pokoju może dodać coś od siebie wiedząc jednocześnie, że będzie musiał to zaimplementować" - powiedział Jamaal Bradley, animator Valve.Jak widać po wynikach sprzedaży pakietu Orange Box (ponad 20 milionów kopii), ekipie twórców znów udało się odnieść sukces. Teraz pozostaje tylko czekać na Team Fortress 3.