Na imprezie GeForce LAN 4, organizowanej w Alameda w Kalifornii, przedstawiciele największych firm związanych z "blaszakowym gejmingiem" (nVidia, Intel, Microsoft, Electronic Arts i Crytek) dyskutowali na temat problemów blaszaków jako platform do interaktywnej rozrywki.
Cóż uradziły mądre głowy? Nie jest za wesoło. Według danych firmy analitycznej NPD Group, wartość sprzedaży tytułów PeCetowych zmalała z 1,5 miliarda USD w 2001 do 970 milionów USD w roku ubiegłym. Główną winą za ten stan rzeczy obwinia się konieczność częstego ulepszania sprzętu, co wiąże się naturalnie z niemałymi wydatkami oraz, co oczywiste, rosnącą popularność konsol najnowszej generacji.Na organizowanej przez nVidię imprezie GeForce LAN 4 odbył się panel dyskusyjny przedstawicieli molochów branży growej: Intela, Microsoftu, Electronic Arts i Cryteka. Zgodnie stwierdzili, że nie jest dobrze.