W ostatnim wywiadzie dla CVG, menadżer projektu Warhammer Online: Age of Reckoning, Attaba Rahim dość śmiało wypowiedział się na temat zarówno WAR-a, jak i konkurencji: "...naszym celem nie jest skopanie tyłka WoW-owi, ale dostarczenie najlepszego w historii MMO. Warhammer Online wprowadzi nowe, świeże i zabawne elementy, które spodobają się graczom (mamy taką nadzieję) (...) Chcemy zrobić grę, która podpasuje różnym graczom - jeżeli nam się to uda, będzie to ważniejszym osiągnięciem niż skopanie tyłków WoW-owi i reszcie MMO".
Czy Warhammer, uniwersum bez słodkich elfów i jeszcze bardziej cukierkowych gnomów z mangowymi oczami da radę pokonać WoW-a pod względem popularności? Trochę ciężko w to uwierzyć, ale nie zamykajmy jeszcze wieka od trumny i dajmy się WAR-owi w ogóle narodzić. Zwłaszcza, że nie ma być to kolejny przykład powielania schematów, tylko ewolucyjny krok dla gatunku masówek: "Tu chodzi bardziej o ewolucję, bo gracze chcą czegoś innego, ale ze znanymi elementami".Attaba Rahim, który pracuje przy grze Warhammer Online: Age of Reckoning, zapewnił, że studio EA Mythic nie skupia się na rywalizacji z WoW-em. Developerzy wolą pomyśleć o ulepszeniu swojej gry Warhammer Online: Age of Reckoning tak, aby trafiła do szerokiego grona osób.