Wiedźmin - analiza walki na GameSpocie

Zaitsev
2007/10/17 21:02

Walka to sztuka i nieodłączny element wiedźmińskiego fachu. Dlatego też redakcja serwisu GameSpot przyjrzała się, jak wirtualnemu Geraltowi idzie machanie błyszczącym kawałkiem żelaza.

Zawiodą się Ci, którzy liczą, że Wiedźmin będzie prostą, niczym schemat drewnianego klocka, rzeźnią lewego klawisza myszki. O, co to to nie moi drodzy. Temu elementowi gry przyjrzał się serwis GameSpot i oto czego można się dowiedzieć z przygotowanego przez nich raportu.

"W trakcie walki, Geralt wyciąga swój miecz i wtedy już można użyć podwójnego kliknięcia aby wykonać cios lub fikołka. Klikając na przeciwniku, rozpoczynasz atak. Gdy ikona zamieni się w płonący miecz, należy kliknąć ponownie. W tym momencie będzie można wykonać kombo kilku ataków, zadając większe obrażenia. Nie możesz z obłędem w oczach uderzać w przycisk myszki, bo to nie będzie zgodne z rytmem Geralta. Gdy przeciwnik będzie oszołomiony, można wykonać cios dobijający". Wiedźmin - analiza walki na GameSpocie

Co więcej, do dyspozycji gracza zostaną oddane trzy różne style walki: "... są trzy do wyboru: silny, szybki i grupowy. Można je przełączać w locie, naciskając odpowiednio klawisze Z, X i C. Musisz je zmieniać w zależności od przeciwnika". Gdy mamy do czynienia ze zwinnymi oponentami, słabo opancerzonymi, najefektywniejszy jest styl szybki. Jeżeli przeciwnik jest masywniejszy, lepiej użyć silnego. Otoczony przez masę wrogów? To styl grupowy wyciągnie Geralta z opresji.

GramTV przedstawia:

Trzeci element walki to magia i specjalne mikstury. Dzięki różnym alchemicznym napojom Wiedźmin będzie silniejszy bądź zwinniejszy. Z kolei magia objawi się m.in w postaci telekinezy, czyli przesuwania przedmiotów lub powalania przeciwników.

Autor w podsumowaniu pisze: "Jesteśmy pod wrażeniem początkowej części gry (...) zanosi się, że Wiedźmin wprowadzi do świata fantasy RPG powiew świeżości". Jak widać na załączonej rycinie tekstowej, Geralt potrafi machać szabelką i to całkiem zręcznie. Na własnej skórze przekonać się będzie można już za kilka dni.

Komentarze
67
Sandro
Gramowicz
18/10/2007 20:40

Co tam jakiś GameSpot... Mój tata powiedział, że gra zapowiada się fajnie i chętnie w nią pogra! :D Mój tata - wielki przeciwnik gier komputerowych... Wielki, oj wielki...

Usunięty
Usunięty
18/10/2007 20:22

Dnia 18.10.2007 o 08:18, Piotrek K. napisał:

BG udalo sie osiagnac sukces BEZ koniecznosci tysiecy newsow i ''ciekawostek''. Dlaczego nie mozna tego bylo zrobic z Wiedzminem? Sam uwazam, ze Wiedzmin jest na tyle dobry, ze moglby obronic sie sam.

Absolutnie tak nie było. Byłem odpowiedzialny za marketing BG1:) BG miało bardzo intensywną półroczną kampanię PRowo-marketingową na niespotykaną w tamtym czasie skalę. Mnóstwo zapowiedzi, testów, wywiadów z wykonawcami dubbingu. Po raz pierwszy artykuły o grach pojawiły się w prasie ogólnej, dziennikach i tygodnikach. Teraz jest podobnie. Z tą może różnicą, że od tamtego czasu znacznie wzrosło znaczenie Internetu, stąd pewna zmiana środka cieżkości.

Dnia 18.10.2007 o 08:18, Piotrek K. napisał:

Ale coz - niee ja decyduje ile jest Wiedzmo-newsow. W takim tez wypadku, moge sobie odpuscic glowna strone gram.pl na najblizsze dwa tygodnie. Life is brutal jak to mawiaja :/...

Nie trzeba odpuszczać, wystarczy przecież nie czytać/komentować newsów o Wiedźminie:DM.

Usunięty
Usunięty
18/10/2007 16:25

Ale tamte skrzaty w grze to mają dziwakowe spodnie z tamtej epoki :(




Trwa Wczytywanie