IBM - komputerowa rewolucja coraz bliżej

Renor Mirshann
2007/09/03 12:01

Naukowcy z firmy IBM ogłosili, że udało im się zbadać zjawisko magnetycznej anizotropii w pojedynczych atomach, co powinno przyspieszyć prace nad nowym rodzajem urządzeń przechowujących dane. W jej laboratoriach poczyniono również postępy w pracach nad mniejszymi, szybszymi i bardziej energooszczędnymi półprzewodnikami.

Firma IBM pochwaliła się, że jej naukowcy odnotowali znaczące postępy w badaniach zjawiska zwanego magnetyczną anizotropią pojedynczych atomów – po raz pierwszy udało się ją dokładnie zmierzyć. Zapewnia, że to osiągnięcie wpłynie pozytywnie na rozwój technologii branży IT w przyszłości. Dzięki niemu jesteśmy o spory krok bliżej do stworzenia technologicznych struktur z małymi klastrami tych najmniejszych, niepodzielnych chemicznie składników materii, które będą zdolne do przechowywania danych. IBM - komputerowa rewolucja coraz bliżej

Przedstawiciele firmy porównali możliwości takich urządzeń do jednego iPoda, który mógłby pomieścić całą bazę danych serwisu Youtube. Według nich, tego typu rozwiązania mogłyby zostać użyte do bardzo zróżnicowanych celów, nie tylko w branży komputerowej. Nie mają oni jednak pojęcia, kiedy takie cudeńka myśli technicznej mogłyby wejść do masowej produkcji.

IBM ujawniło poza tym, że (nie będziemy już wdawać się w szczegóły) równie dobrze idą badania nad mniejszymi, szybszymi i potrzebującymi mniej energii do działania elementami komputera, opartymi na podstawowych mechanizmach o wielkości molekuł. Gdy w końcu te technologie wejdą pod strzechy, możemy spodziewać się wydajności na poziomie dzisiejszych superkomputerów. Działa na wyobraźnię, prawda?

GramTV przedstawia:

Komentarze
35
Usunięty
Usunięty
04/09/2007 19:34

Fajnie by było nosić pandrive o pojemności 4 terabajty. A inni mówiliby że masz mało pojemny pendrive :P

Usunięty
Usunięty
04/09/2007 01:14
Dnia 03.09.2007 o 23:43, toimcio napisał:

A mnie zastanawia ile bedzie trwalo zrobienie gierki pod takiego kompa, w koncu juz teraz gre twozy co najmniej kilkadziesiat osob w kilka lat(pomijam to wyjatki takie jak 1 programista i 2 grafikow). Poza tym w takich grach bedzie zdecydowanie wiecej bugow, w koncu czegos tak ogromnego nie da sie zrobic bezblednie.

Techniki programowania i jego projektowania także się rozwijają, więc nie ma się czym martwić ;)Btw. Po pierwsze nie istnieje bezbłędny nietrywialny program (jeżeli istnieje bezbłędny program to patrz punkt pierwszy ;) )

Usunięty
Usunięty
03/09/2007 23:43

A mnie zastanawia ile bedzie trwalo zrobienie gierki pod takiego kompa, w koncu juz teraz gre twozy co najmniej kilkadziesiat osob w kilka lat(pomijam to wyjatki takie jak 1 programista i 2 grafikow). Poza tym w takich grach bedzie zdecydowanie wiecej bugow, w koncu czegos tak ogromnego nie da sie zrobic bezblednie.




Trwa Wczytywanie