Amerykańska obniżka ceny PlayStation 3 do 499 dolarów razem z wypuszczeniem zestawu Starter Pack w Europie (nazwanym przez Sony „wakacyjna promocją") sprawiły, że część analityków i ludzi z branży puściło wodze wyobraźni co do strategii cenowej japońskiej firmy na najbliższy okres. Michael Pachter z firmy Wedbush Morgan Securities jest jednym z tych, którzy patrzą na sytuację w miarę realistycznie.
Mianowicie, Michael oczekuje ogłoszenia jeszcze niższej ceny PS3 w USA przed premierą czwartych części serii Metal Gear Solid i Grand Theft Auto (druga gra została - jak wszyscy już dobrze wiedzą – przeniesiona na termin „od lutego do kwietnia" przyszłego roku, czyli niechcący może się „zgrać" z nowym MGS-em). Oczywiście Sony odpowiednio wcześniej ponownie obniży ją do obecnego poziomu, tym razem dla wersji konsoli z dyskiem 80 GB. Co ciekawe, Michael spodziewa się również, że jeszcze w tym roku będzie nam dane płacić mniej za staruszkę PlayStation 2. Konkretnie – 99 dolarów (dla Amerykanów).Taktyka cięć cenowych przed premierami wielkich hitów nie jest niczym nowym - do identycznego myślenia przyznał się niedawno Microsoft, którego dzisiejsza amerykańska obniżka ceny Xboksa 360 jest związana z premierami takich gier jak Madden 08 i Halo 3. Trudno przewidywać jej fiasko, a MS z pewnością odnotuje wzrost sprzedaży.