Rok 2005 był dla Majesco, amerykańskiego wydawcy gier wideo, niezbyt pomyślny. Gry, które wydawały się być materiałami na prawdziwe hity - Psychonauts i Advent Rising – sprzedały się poniżej oczekiwań, powodując znaczne straty finansowe. Ponadto dyrektor wykonawczy firmy, Carl Yankowski, nieoczekiwanie zrezygnował ze stanowiska. Cena jej akcji spadła na łeb na szyję i zdarzyło się jeszcze kilka innych rzeczy, o których teraz lepiej już nie pamiętać – ten najgorszy okres Majesco ma już za sobą.
Aby wyjść z finansowego dołka, firma postanowiła całkowicie wycofać się z wydawania wielkich produkcji – prawa do Ghost Ridera i The Darkness kupiło od niej 2K Games. Skoncentrowano się natomiast na na masowym odbiorcy i rynku gier casual, opanowanym przez Nintendo – zapowiedziane zostały tytuły na GBA, DS-a i Wii. Cooking Mama, Cake Mania, New York Times Crosswords – to tytuły, które można zaliczyć do “nowej fali” gier od Majesco, które sprzedają się wystarczająco, aby firma odnotowywała coraz lepsze wyniki finansowe.Przyszłość firmy Majesco, po wydaniu w 2005 roku świetnych, acz drogich w produkcji i mało popularnych gier Psychonauts i Advent Rising wyglądała kiepsko. Dlatego firma postanowiła zmienić swój target – skoncentrowała się na konsolach Nintendo i produkcjach z gatunku tzw. casual games. Dzięki temu znów stanęła na nogi.