Funcom ma już na swoim koncie m.in. gry Anarchy Online, The Longest Journey i Dreamfall. Dorobek nie godzien wzgardzenia. Teraz studio jest w trakcie tworzenia kolejnej sieciówki - Age of Conan, którą ma nadzieję zawojować rynek. Erling Ellingsen jest odpowiedzialny w Funcomie za przebieg prac nad poszczególnymi tytułami. W trakcie swojej rozmowy z CVG, w ten oto sposób odpowiedział na pytanie, czy rynek MMO nie rośnie zbyt szybko: "Martwi mnie to, że producenci wypuszczają niedopracowane gry, które nie są w stanie sprostać wysokim wymaganiom odbiorców".
"Nie jest to spowodowane brakiem ich umiejętności, ale ograniczonych zasobów, jakimi dysponują. Tworzenie gier pochłania wiele środków, zarówno ludzkich, jak i finansowych. MMO naprawdę trudno się robi" - dodał.Trudno odmówić racji panu Ellingesenowi. Potop tzw. "casuali" postępuje, jednak nadal w obiegu pozostaną takie tuzy świata MMO jak WoW, GW czy EvE Online. Wszak są gusta i guściki i niektórzy wolą masówki właśnie z dolnej półki, głównie ze względu na ich prostotę.