Tim Sweeney, dyrektor wykonawczy Epic Games, w wywiadzie dla niemieckiego pisma PC Games Hardware nie bawił się w udawaną skromność. Stwierdził, że doświadczenie firmy zdobyte dzięki Gears of War na Xboksa 360 nauczyło ją optymalizacji kodu pod systemy wielordzeniowe i zwiększania wydajności jego kluczowych elementów. To już zaprocentowało przy tworzeniu na PC kolejnej części serii Unreal Tournament.
Sweeney ujawnił również, że praca z „trzysta sześćdziesiątką” zaowocowała powstaniem silnika, który radzi sobie całkiem nieźle na pecetach z niższej i średniej półki. Według niego to bardzo ważne, ponieważ rynek high-endowych komputerów osobistych nie jest na tyle duży, aby samotnie wspierać gry nowej generacji, których budżet często oscyluje pomiędzy 10 a 20 milionami dolarów.Jeden z założycieli studia Epic Games, Tim Sweeney, ujawnił w swoim ostatnim wywiadzie dla niemieckiego magazynu PC Games Hardware, że ich obecnie powstające dzieło, Unreal Tournament 3, zyskało wiele dzięki doświadczeniu, jakie zdobyli twórcy podczas prac nad grą Gears of War.