Jak wynika z badań grupy Nielsen/NetRating, 36,5% dorosłych Amerykanów, którzy mają połączenie z Internetem, posiada konsolę. 19% tej samej grupy badanych to właściciele konsol przenośnych. O ile te wyniki mogą jeszcze nie być specjalnie zaskakujące, to zwrócić trzeba uwagę na to, jak bardzo dojrzali są owi dorośli - 71% z nich ma współmałżonka, a aż 66% co najmniej jedno dziecko. Raport nie wspomina o popularności grania na PC.
W raporcie ujawniono także liczby odwiedzin stron poszczególnych konsol w styczniu 2007. Największym wzrostem w porównaniu ze styczniem ubiegłego roku może cieszyć się Nintendo.com. Odwiedziło ją bowiem 1,6 miliona użytkowników, co w porównaniu z tym samym okresem w roku 2006 daje aż 91-procentowy skok oglądalności. Xbox.com cieszy się wzrostem o 47% - z 827 tysięcy do 1,2 miliona odsłon. Powodów do zadowolenia nie ma natomiast japoński gigant - Sony. Strona PlayStation.com zanotowała spadek oglądalności o 8% - w styczniu 2007 odwiedziło ją ok miliona osób, podczas gdy w poprzednim roku w tym okresie oglądalność wynosiła w granicach 1,1 miliona.
W morzu liczb i procentów da się wyłowić jeden wniosek - widać wyraźny postęp w zainteresowaniu konsolami Nintendo i Microsoftu. A Sony musi szybko coś wymyślić, bo spadek oglądalności oficjalnej witryny firmy na pewno nie wróży niczego dobrego, zwłaszcza w obliczu tak potężnego wzrostu popularności stron Nintendo i Xboksa.