Plotki dotyczące PeCetowej konwersji Gears of War krążą w sieci niemal tak długo, jak mowa jest o samej grze. Nic dziwnego, skoro odpowiedzialny jest za nią zespół Epic, kojarzony wcześniej wyłącznie z produkcjami na blaszaki, a u jej podstaw leży rdzennie PeCetowa technologia Unreal. Ba, zresztą i sam Microsoft nie jest w sprawie tych plotek "bez grzechu" - w końcu sam J Allard, zapowiadając Gears of War w maju 2005, jako platformy docelowe gry podał nowego Xboksa i PC.
Od tamtego czasu gigant z Redmond zdążył jednak diametralnie zmienić zdanie, lansując Gears of War jako xboksowego exclusive'a. Łatwo ich zrozumieć, bo gra z pewnością napędza sprzedaż konsoli, ale w związku z tym właściciele blaszaków póki co konwersji nie mają się co spodziewać. Taki stan rzeczy na pewno jednak nie potrwa wiecznie. Pytanie jak długo."Nie sądzę, żeby było jakimś sekretem, że chcielibyśmy zrobić tę grę na PC, ale w tej chwili jest ona wyłącznie na [Xboksa] 360. Kiedyś w końcu dojdziemy do wersji PC. Nie wiem tylko kiedy" - powiedział Mark Rein, prezes Epic Games. Jednak spytany czy oznacza to bezpośrednie potwierdzenie portu PC, odpowiedział: "Nie. [Gears of War] to exclusive Xboksa 360". No i masz babo placek...