"Wycisz idiotę" w Halo 3

Domek
2007/02/12 15:37

Twórcy Halo 3 wymyślili w jaki sposób znacząco poprawić wrażenia, związane z zabawą multiplayer w ich grze. Postanowili dodać do niej interfejs, umożliwiający wyciszenie (ignorowanie) wypowiedzi głosowych, pochodzących od wybranych osób.

Głosowy czat w rozgrywkach, prowadzonych za pośrednictwem Xbox Live, to zarówno błogosławieństwo, jak i przekleństwo. A często głównie i przede wszystkim to drugie - bo na każdego hardcore'owego fana Rainbow Six (dajmy na to), z pełnym zaangażowaniem omawiającego plan działań z drużyną, przypada pewnie z dziesięć niewyżytych dzieciaków, znajdujących przyjemność w psuciu zabawy innym - przez nieustanne przeklinanie, obrażanie, czy gadanie całkowitych głupot.

Nie jest oczywiście tak, że z problemem tym nie da się nic zrobić. Interfejs Xboksa 360 umożliwia ignorowanie wiadomości głosowych pochodzących od wybranych użytkowników, ale cóż z tego, skoro korzystanie z niego podczas emocjonującej rozgrywki multiplayer może być dość kłopotliwe, a przynajmniej niezbyt korzystne dla końcowego wyniku. Można też całkowicie zrezygnować z wykorzystywania czatu głosowego, no ale czasem - szczególnie podczas rozgrywek drużynowych - potrafi on być przydatny.

Problem ten zauważyli programiści Bungie, pracujący nad trzecią częścią Halo - niezwykle oczekiwanym FPS-em na konsolę Microsoftu. Postanowili oni dodać do Halo 3 funkcjonalność, umożliwiającą wyciszenie przeszkadzających osób podczas rozgrywki. Wciśnięcie jednego przycisku na kontrolerze konsoli wywoła ekran, na którym gracz będzie mógł wybrać autora niecenzuralnych (czy jakichkolwiek tam niepożądanych) wypowiedzi i szybko, acz skutecznie, odciąć się od jego potoku słów.

GramTV przedstawia:

"Każdy, kto grał w trybie multiplayer za pośrednictwem Xbox Live, przekonał się o prawdziwości następującego stwierdzenia: Nastolatki, plus anonimowość, plus mikrofon = idioci. Przycisk 'A-Hole' w Halo 3 pozwoli dokonać na nich natychmiastowej, cichej zemsty. Z tymi głosowymi kretynami, jak się okazuje, gra się tak samo dobrze jak z każdym innym, pod warunkiem, że ich nie słychać" - pisze Bungie na swojej oficjalnej stronie, uzasadniając wprowadzenie opisanego interfejsu do Halo 3. I jakże tu nie przyklasnąć?

Komentarze
52
Usunięty
Usunięty
13/02/2007 20:26
Dnia 13.02.2007 o 12:07, Xantus napisał:

> > Eh, eh, eh, Domek gdzieś ty się uchował gdy robiono ventrilo i teamspeak ? To JEST standardem. > Na X360? To tylko swiadczy zle o tworcach gier na x360. Na PC to od dawna jest standardem i tak jak ktos juz tu wspominal chyba nalezalo zrobic artykul o tym jak projektujac za miliony dolarow konsole nie wprowadzono takiego systemu (najlepiej zeby to dzialalo juz z poziomu konsoli coby projektanci gier nie klopotali sobie tym glowy)

w treści jest napisane, że taki system JEST w XBOX-ie, ale w Halo będzie łatwo dostępny z poziomu gry

Usunięty
Usunięty
13/02/2007 17:01

...hmmm, jak widać, taki oddany fan RPG''ów jak ja wie zadziwiająco mało o systemach komunikacji wszelakiej w obręgie fps :D

Van_Waterflew
Gramowicz
13/02/2007 13:09

Ja tam nie potrzebuje takich bzdetów. Jakby mnie wkurzał taki trolle to bym z ciszył słuchawki i po kłopocie!




Trwa Wczytywanie