Chociaż Diablo do teraz potrafi wzbudzać kontrowersje (szczególnie wśród miłośników "hardcore'owych RPG-ów, przez których bywa obwiniane za postępujący spadek złożoności gier RPG), trudno mu odmówić jednego bardzo pozytywnego wpływu na branżę elektronicznej rozrywki - popularyzacji rozgrywek online. System Battle.net, który zadebiutował wraz z grą, przyciągnął do wspólnej zabawy w sieci wielu graczy wcześniej nastawionych do takiego rozwiązania sceptycznie.
Battle.net błyskawicznie okazał się kolosalnym sukcesem, szybko też pojawili się naśladowcy, którzy wyczuli, że scentralizowane systemy do sieciowego grania mają wielką przyszłość. I - nie da się ukryć - nie mylili się. No i kto wie, czy mielibyśmy dziś okazję do prowadzenia wojen World of Warcraft kontra Guild Wars, gdyby nie para Diablo i Battle.net... ;)Firma Blizzard z przyjemnością poinformowała, że jedne z jej najbardziej udanych dzieci - gra Diablo i system rozgrywek w sieci Battle.net, który pojawił się wraz z nią - skończyły 10 lat. Nie będzie chyba przesadą stwierdzenie, że ich pojawienie się pod koniec 1996 roku na zawsze zmieniło obraz elektronicznej rozrywki.