Oj nie ma szczęścia Sony do prasy. Wręcz przeciwnie, dziennikarze jeżdżą po Japończykach jak po łysej kobyle już od dłuższego czasu. Według Time'a, PlayStation 3 okazała się zdecydowanie przereklamowana i znacznie gorsza, niż można było oczekiwać. Zbyt wysoka cena, niewielka ilość egzemplarzy i trudność w tworzeniu gier na PS3 to ich zdaniem dostateczne powody, by Sony straciło olbrzymią przewagę, jaką wyrobiło sobie swoją poprzednią konsolą.
Coś w tym zapewne jest i kto wie, czy złowieszcze przepowiednie o klęsce Sony się nie spełnią, ale traktowanie ich jako pewnik wydaje się jednak – mimo wszystko - jeszcze nie do końca uzasadnione. Nie raz już wspominaliśmy, że krótko po premierze PS2 sytuacja również wyglądała dla japońskiej korporacji dość dramatycznie, a porażkę wieszczył im niejeden. Jak się skończyło – wszyscy wiemy.
Oczywiście w tym przypadku historia wcale nie musi się powtórzyć, szczególnie, że konkurencja jest teraz dużo mocniejsza, ale może lepiej jeszcze poczekajmy, zanim zapalimy pierwszą świeczkę na grobie Sony. Wkrótce może się bowiem okazać, że plotki o ich śmierci były mocno przesadzone...
Konsola PlayStation 3 została wyróżniona miejscem w zestawieniu, opracowanym przez magazyn Time. Szkoda tylko, że dotyczyło ono najbardziej przereklamowanych rzeczy mijającego roku.